BMW Group rozpoczęła testy pojazdów wykorzystujących układ napędowy z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Niemiecki gigant motoryzacyjny testuje tę technologię „w codziennych warunkach na europejskich drogach”.
W środowym ogłoszeniu firma wyjaśniła, że prototypy BMW i Hydrogen Next będą testowane pod kątem szeregu wskaźników, w tym niezawodności, bezpieczeństwa i wydajności.
Zakomunikowano również informację o technologii wodorowych ogniw paliwowych jako mającą „długoterminowy potencjał do uzupełnienia silników spalinowych, systemów hybrydowych typu plug-in i pojazdów akumulatorowych”.
Technologia ta może, dodała BMW – stać się atrakcyjną alternatywą dla elektrycznych napędów akumulatorowych – zwłaszcza dla klientów, którzy nie mają własnego dostępu do infrastruktury ładowania elektrycznego lub często pokonują długie dystanse. Mamy nadzieję, że testy doprowadzą do produkcji modelu małoseryjnego w 2022 roku – podaje oświadczenie.
Poszczególne ogniwa pojazdów są dostarczane przez Toyotę, a BMW opracowuje ogniwa paliwowe oraz kompletny układ napędowy. Według firmy zbiornik wodoru w BMW Hydrogen Next można napełnić w ciągu trzech do czterech minut, zapewniając kierowcom „zasięg kilkuset kilometrów w każdych warunkach pogodowych”.
BMW jest jedną z kilku firm motoryzacyjnych badających potencjał wodoru, ale pomysł wykorzystania go w tej branży nie jest nowy.
W listopadzie 2006 roku firma ogłosiła rozpoczęcie produkcji BMW Hydrogen 7, opisując pojazd jako „pierwszy na świecie luksusowy sedan napędzany wodorem”. Hydrogen 7 wykorzystywał silnik spalinowy i był w stanie pracować na benzynie lub ciekłym wodorze.
Nie tylko BMW zaczyna być zielone
We wtorek, Jaguar Land Rover poinformował, że pracuje nad prototypem pojazdu elektrycznego z wodorowymi ogniwami paliwowymi, a testowanie koncepcji ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
Pojazd będzie oparty na nowej wersji Land Rovera Defendera i jest częścią szerszej próby JLR osiągnięcia celu zerowej emisji spalin do roku 2036. Testy skoncentrują się na takich obszarach, jak zużycie paliwa i możliwości terenowe.
Inni producenci, którzy zagłębili się w rynek wodorowych ogniw paliwowych, to Toyota i Honda, podczas gdy mniejsze firmy, takie jak Riversimple, również pracują nad samochodami napędzanymi wodorem.
W tym tygodniu Volvo Cars ogłosiło również, że nawiąże współpracę z SSAB, aby – wspólnie badać rozwój wysokiej jakości stali wolnej od paliw kopalnych do użytku w przemyśle motoryzacyjnym.
Według Volvo Cars współpraca skoncentruje się między innymi na inicjatywie SSAB o nazwie Hybrit, która powstała wraz z przedsiębiorstwem energetycznym Vattenfall i LKAB, zajmującym się pozyskiwaniem i przetwarzaniem rud żelaza.
Jak podaje Volvo Cars, celem projektu Hybrit jest – zastąpienie węgla, tradycyjnie potrzebnego do produkcji stali opartej na rudach żelaza, wolną od paliw kopalnych i emisji energią elektryczną i wodorem.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Wyprawa Save The Baltic Sea na przystanku w Darłowie
Powstanie gigantyczny samolot do transportu łopat turbin wiatrowych
Minister klimatu: energia jądrowa będzie istotnym elementem polskiego miksu energetycznego
Dwie firmy zainteresowane wymianą baterii w starszych autobusach elektrycznych MPK w Krakowie
Chiński producent łopat do turbin wiatrowych rozwija innowacyjną metodę oceny chropowatości
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |