Na drogach pojawiły się BMW na zielony wodór

18.06.2021 22:50 Źródło: Własne
Strona główna Na drogach pojawiły się BMW na zielony wodór
Na drogach pojawiły się BMW na zielony wodór  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. bmw.com

BMW Group rozpoczęła testy pojazdów wykorzystujących układ napędowy z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Niemiecki gigant motoryzacyjny testuje tę technologię „w codziennych warunkach na europejskich drogach”.

W środowym ogłoszeniu firma wyjaśniła, że prototypy BMW i Hydrogen Next będą testowane pod kątem szeregu wskaźników, w tym niezawodności, bezpieczeństwa i wydajności.

Zakomunikowano również informację o technologii wodorowych ogniw paliwowych jako mającą „długoterminowy potencjał do uzupełnienia silników spalinowych, systemów hybrydowych typu plug-in i pojazdów akumulatorowych”.

Technologia ta może, dodała BMW –  stać się atrakcyjną alternatywą dla elektrycznych napędów akumulatorowych – zwłaszcza dla klientów, którzy nie mają własnego dostępu do infrastruktury ładowania elektrycznego lub często pokonują długie dystanse. Mamy nadzieję, że testy doprowadzą do produkcji modelu małoseryjnego w 2022 roku – podaje oświadczenie. 

Poszczególne ogniwa pojazdów są dostarczane przez Toyotę, a BMW opracowuje ogniwa paliwowe oraz kompletny układ napędowy. Według firmy zbiornik wodoru w BMW Hydrogen Next można napełnić w ciągu trzech do czterech minut, zapewniając kierowcom „zasięg kilkuset kilometrów w każdych warunkach pogodowych”.

BMW jest jedną z kilku firm motoryzacyjnych badających potencjał wodoru, ale pomysł wykorzystania go w tej branży nie jest nowy.

W listopadzie 2006 roku firma ogłosiła rozpoczęcie produkcji BMW Hydrogen 7, opisując pojazd jako „pierwszy na świecie luksusowy sedan napędzany wodorem”. Hydrogen 7 wykorzystywał silnik spalinowy i był w stanie pracować na benzynie lub ciekłym wodorze.

Nie tylko BMW zaczyna być zielone

We wtorek, Jaguar Land Rover poinformował, że pracuje nad prototypem pojazdu elektrycznego z wodorowymi ogniwami paliwowymi, a testowanie koncepcji ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Pojazd będzie oparty na nowej wersji Land Rovera Defendera i jest częścią szerszej próby JLR osiągnięcia celu zerowej emisji spalin do roku 2036. Testy skoncentrują się na takich obszarach, jak zużycie paliwa i możliwości terenowe.

Inni producenci, którzy zagłębili się w rynek wodorowych ogniw paliwowych, to Toyota i Honda, podczas gdy mniejsze firmy, takie jak Riversimple, również pracują nad samochodami napędzanymi wodorem.

W tym tygodniu Volvo Cars ogłosiło również, że nawiąże współpracę z SSAB, aby –  wspólnie badać rozwój wysokiej jakości stali wolnej od paliw kopalnych do użytku w przemyśle motoryzacyjnym.

Według Volvo Cars współpraca skoncentruje się między innymi na inicjatywie SSAB o nazwie Hybrit, która powstała wraz z przedsiębiorstwem energetycznym Vattenfall i LKAB, zajmującym się pozyskiwaniem i przetwarzaniem rud żelaza.

Jak podaje Volvo Cars, celem projektu Hybrit jest –  zastąpienie węgla, tradycyjnie potrzebnego do produkcji stali opartej na rudach żelaza, wolną od paliw kopalnych i emisji energią elektryczną i wodorem.


Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.