Firma MJR Power and Automation poinformowała o pomyślnym zakończeniu prób portowych swojego zainstalowanego na platformie zautomatyzowanego systemu zasilania i ładowania, dedykowanego dla jednostek serwisujących morskie farmy wiatrowe.
W porcie Blyth - najważniejszej brytyjskiej bazie wsparcia dla morskiej energii wiatrowej - przy użyciu statku TIA Elizabeth Crew Transfer Vessel (CTV), którego właścicielem i operatorem jest firma Tidal Transit - przeprowadzono z powodzeniem próby portowe.
W porcie odtworzono instalację morskiego systemu zasilania i ładowania na morskiej turbinie wiatrowej i/lub podstacji, walidując bezpieczne podłączenie, zacumowanie i ładowanie baterii akumulatorów zainstalowanych na CTV.
Ze względu na bezpieczeństwo wbudowane w cały system, wszystkie systemy połączeń, cumowania, automatyki, monitorowania i systemy zabezpieczeń, w tym komunikacja bezprzewodowa i odłączanie awaryjne, były szczegółowo testowane.
Zaprojektowany do przetwarzania energii dostarczanej bezpośrednio z morskiej farmy wiatrowej, system zasilania i ładowania offshore umożliwi ciężkim hybrydowym i elektrycznym CTV oraz innym statkom wsparcia offshore podłączenie w terenie do w 100-procentach ekologicznego źródła energii.
Umożliwi on również dostarczanie energii do innych jednostek pomocniczych, pozwalając im na wyłączenie generatorów diesla podczas postoju, w taki sam sposób, w jaki mogą one podłączyć się do zasilania z lądu.
- Nasz system zasilania i ładowania na morzu jest przełomową innowacją skierowaną na zrewolucjonizowanie sektora morskiego i ma ogromny potencjał, aby umożliwić przemysłowi płynne przejście do elektrycznie obsługiwanych flot CTV - powiedział dyrektor zarządzający w MJR Paul Cairns.
- Dostarczając rozwiązania do zasilania statków i ładowania akumulatorów w terenie - przede wszystkim w okresach, w których byłyby one bezczynne - system zasilania i ładowania MJR okaże się kluczowym czynnikiem umożliwiającym wdrożenie na dużą skalę eCTV i większych elektrycznych statków hybrydowych w całym sektorze offshore. Mówiąc wprost, gdyby 50 proc. brytyjskiej floty CTV przeszło na eksploatację elektryczną, wyeliminowałoby to około 131 100 ton emisji CO2 każdego roku - dodał Cairns.
- Te liczby są oszałamiające i podkreślają, że taka technologia będzie
miała zasadnicze znaczenie w zmniejszaniu emisji w terenie i pomaganiu
armatorom, operatorom i rządom w osiągnięciu ich celów zerowych netto.
Również bez wsparcia finansowego brytyjskiego departamentu transportu i
partnera w realizacji, Innovate UK, poprzez Clean Maritime Demonstration
Competition, nie bylibyśmy światowym liderem w dostarczaniu tej
innowacyjnej technologii i jesteśmy niezwykle wdzięczni za ich ciągłe
wsparcie i wizję świadczenia czystych technologii morskich - podsumował
dyrektor.
Po pomyślnym zakończeniu prób portowych MJR przygotuje
się do instalacji na działającej podstacji morskiej farmy wiatrowej na
Morzu Północnym.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Magazynowanie energii z fotowoltaiki pozwoli uniknąć jej marnotrawienia
H2POLAND and NetZero Forum – dekarbonizacja i technologie wodorowe na europejskiej agendzie
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU
Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2
Respect Energy i Eurowatt podpisały umowę PPA
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |