W poniedziałek Grupa Polsat Plus zaprezentowała całkowicie zeroemisyjny miejski autobus. Pojazd przeznaczony jest do transportu miejskiego.
NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus wodorowy. Jego nazwa to skrótowiec od „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza”. Zasilany zielonym wodorem, jest supernowoczesnym, ekologicznym środkiem transportu dla mieszkańców miast. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata.
Jak działa Nesobus?
Pojazd wyposażony jest w silnik elektryczny. Przy użyciu ogniwa paliwowego przetwarza prąd z zatankowanego wodoru. Posiada więc własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i w tej sposób wytwarza energię elektryczną, która zasila silnik. W efekcie autobus nie wytwarza spalin, a jedynie neutralną dla środowiska parę wodną. Woda ta jest w pełni destylowana.
Autobus ma 12 m długości, a zmieści się w nim do 97 osób, tym do 37 miejsc siedzących. Jego zasięg to około 450 km. Nie emituje spalin, oczyszcza powietrze, a jedyne, co emituje to para wodna. Co ważne, Nesobus od podstaw został stworzony jako pojazd wodorowy – nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego, czy na baterie.
Włoski design, nowoczesna technologia
Wygląd zewnętrzny oraz wnętrze autobusu zostało zaprojektowane przez włoską firmę Torino Design, specjalizującą się w branży automotive. Ogniwa paliwowe pochodzą od światowego lidera w tej dziedzinie, firmy Ballard, a zbiorniki wodorowe od firmy Hexagon, specjalizującej się w produkcji zbiorników na wodór. Nowoczesny design połączony z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi pozwala uzyskać maksymalne parametry techniczne przy zachowaniu komfortu podróżujących.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej jest planowane na 2023 roku w powstającej fabryce w Świdniku. Powstawać ma nawet 100 autobusów rocznie.
Więcej informacji na: nesobus.pl i polskiautobuswodorowy.pl
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych
Port Grenaa zaangażuje się rozwój offshore wind w Europie
Wyboista droga Coca Coli do cyrkularności
Grecja wyznacza cel 2 GW w offshore wind do 2030 roku
Z Nowego Jorku do Londynu w 3,5 godziny? Czy ten naddźwiękowy odrzutowiec o zerowej emisji zrewolucjonizuje podróżowanie?
Roboty oczyszczą dno morskie z odpadów
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24752,00 $ | tona | 0,72% | 5 sie |
Cynk | 3549,00 $ | tona | 3,47% | 5 sie |
Aluminium | 2447,00 $ | tona | 3,12% | 5 sie |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |