W poniedziałek Grupa Polsat Plus zaprezentowała całkowicie zeroemisyjny miejski autobus. Pojazd przeznaczony jest do transportu miejskiego.
NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus wodorowy. Jego nazwa to skrótowiec od „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza”. Zasilany zielonym wodorem, jest supernowoczesnym, ekologicznym środkiem transportu dla mieszkańców miast. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata.
Jak działa Nesobus?
Pojazd wyposażony jest w silnik elektryczny. Przy użyciu ogniwa paliwowego przetwarza prąd z zatankowanego wodoru. Posiada więc własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i w tej sposób wytwarza energię elektryczną, która zasila silnik. W efekcie autobus nie wytwarza spalin, a jedynie neutralną dla środowiska parę wodną. Woda ta jest w pełni destylowana.
Autobus ma 12 m długości, a zmieści się w nim do 97 osób, tym do 37 miejsc siedzących. Jego zasięg to około 450 km. Nie emituje spalin, oczyszcza powietrze, a jedyne, co emituje to para wodna. Co ważne, Nesobus od podstaw został stworzony jako pojazd wodorowy – nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego, czy na baterie.
Włoski design, nowoczesna technologia
Wygląd zewnętrzny oraz wnętrze autobusu zostało zaprojektowane przez włoską firmę Torino Design, specjalizującą się w branży automotive. Ogniwa paliwowe pochodzą od światowego lidera w tej dziedzinie, firmy Ballard, a zbiorniki wodorowe od firmy Hexagon, specjalizującej się w produkcji zbiorników na wodór. Nowoczesny design połączony z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi pozwala uzyskać maksymalne parametry techniczne przy zachowaniu komfortu podróżujących.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej jest planowane na 2023 roku w powstającej fabryce w Świdniku. Powstawać ma nawet 100 autobusów rocznie.
Więcej informacji na: nesobus.pl i polskiautobuswodorowy.pl
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Magazynowanie energii z fotowoltaiki pozwoli uniknąć jej marnotrawienia
Zakończył się V Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2024
H2POLAND and NetZero Forum – dekarbonizacja i technologie wodorowe na europejskiej agendzie
MAKRO Polska wspiera cele zrównoważonego rozwoju
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |