Glenfiddich, najczęściej nagradzana na świecie szkocka whisky typu single malt, uruchomiła pionierską inicjatywę zrównoważonego transportu "zamkniętej pętli", która uczyni ją pierwszą globalną marką spirytusową zasilającą swoją flotę dostawczą ekologicznym biogazem wytworzonym z pozostałości własnego procesu destylacji.
Wykorzystując unikalną technologię opracowaną przez firmę macierzystą William Grant & Sons, gorzelnia Glenfiddich w Dufftown w północno-wschodniej Szkocji przetwarza odpady i pozostałości produkcyjne na paliwo ULCF (Ultra-Low Carbon Fuel), które wytwarza minimalną ilość dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji podczas spalania.
W gorzelni zainstalowano stacje paliw. Biogaz zasila teraz specjalnie przerobione ciężarówki, które transportują produkty Glenfiddich na wszystkich etapach, w destylarni Dufftown, aż po butelkowanie i pakowanie. Ta podróż obejmuje cztery zakłady William Grant & Sons w środkowej i zachodniej Szkocji. Lokalni użytkownicy dróg wkrótce przyzwyczają się do widoku ciężarówek z dumnym napisem: "Fuelled by Glenfiddich - zamieniając odpady whisky w paliwo o ultra niskiej zawartości węgla".
– Glenfiddich jest doceniany na całym świecie jako wyjątkowa whisky single malt, która jest wynikiem pionierskiego rzemiosł – powiedział Stuart Watts, dyrektor destylarni William Grant & Sons.
Wyjątkowo zielona destylarnia
– Glenfiddich potrzebował ponad dekady, aby stać się pierwszą destylarnią, która przetwarza w 100 proc. swoje odpady na miejscu, następnie pierwszą, która przetwarza te odpady na biogaz do zasilania swoich ciężarówek, a w końcu pierwszą, która instaluje stację paliw biogazowych dla ciężarówek zasilaną z naszego zakładu energii odnawialnej – dodał.
– W całym cyklu produkcyjnym biogaz redukuje emisję dwutlenku węgla (CO2) o ponad 95 proc., a innych szkodliwych cząstek stałych i gazów cieplarnianych nawet o 99 proc. w porównaniu z olejem napędowym i innymi paliwami kopalnymi. Każda ciężarówka będzie w stanie zredukować do 250 ton CO2 rocznie, co daje taką samą korzyść dla środowiska jak zasadzenie do 4000 drzew każdego roku – czyli równowartość zastąpienia gazu ziemnego, paliwa kopalnego, w 112 gospodarstwach domowych. William Grant & Sons jest pionierską destylarnią od ponad 130 lat, stale badając nowe procesy i techniki, aby stworzyć zrównoważone korzyści dla naszej firmy i społeczności. Jesteśmy dumni z tych przełomów w dziedzinie energii odnawialnej w naszej branży, ponieważ zwiększamy korzyści płynące z dekarbonizacji tego procesu o obiegu zamkniętym w całej naszej flocie transportowej – podsumował.
Przesuwanie granic
– Nasi konsumenci mają mentalność awanturnika, która zachęca nas do przesuwania granic. Jako firma rodzinna myślimy długofalowo, niezależnie od tego, czy skupiamy się na zrównoważonych działaniach, które stosujemy w destylarni, czy na produkcji najczęściej nagradzanego na świecie single malt. Nasza ekologiczna flota transportowa napędzana biogazem jest absolutnie zgodna z etosem naszej marki "Where Next" – zawsze stawiamy sobie wyzwanie, aby nie spoczywać na naszych przeszłych osiągnięciach – dodała Claudia Falcone, globalny dyrektor Glenfiddich.
Przełomowe działania przełomowej marki
Przełom 'Fuelled by Glenfiddich' jest przykładem działań marki mających na celu zmniejszenie wpływu procesu produkcyjnego na środowisko. Jest to jedno z szeregu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, które mają miejsce w szerszej działalności William Grant & Sons, zgodnie z mapą drogową Scotch Whisky Association (SWA), mającą na celu osiągnięcie celów określonych w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które będą głównym tematem konferencji ONZ COP26 w sprawie zmian klimatu w Glasgow w listopadzie tego roku.
Cztery główne obszary akcji przemysłowej SWA to:
Po wprowadzeniu na rynek ekologicznych pojazdów napędzanych biogazem Glenfiddich, firma William Grant & Sons zwiększy korzyści płynące z obniżenia emisyjności procesu zamkniętego obiegu paliwa Ultra-Low Carbon Fuel w całej swojej flocie transportowej i w łańcuchu dostaw przemysłu, a także planuje udostępnić tę technologię w całym przemyśle szkockiej whisky, aby wesprzeć obniżenie emisyjności transportu zgodnie z celami zerowej emisji netto wyznaczonymi przez rządy Wielkiej Brytanii i Szkocji.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |