Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.
HMS Protector zakończył misję naukową na Antarktydę. Podczas corocznego rejsu po zamarzniętym kontynencie statek przepłynął 7000 mil morskich, pomagając w badaniach naukowych i działaniach na rzecz ochrony środowiska w jednym z najbardziej odległych i niegościnnych regionów świata.
Firma Bound4blue pomyślnie zainstalowała trzy 22-metrowe żagle (określane też żaglopłatami) eSAILs na statku ro-ro Ville de Bordeaux, należącego do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. To pierwsza w historii instalacja stałego żagla ssącego na rorowcu u czołowego europejskiego armatora. W tym celu wcześniej statek przeszedł modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A.
Południowokoreański gigant branży stoczniowej ogłosił, że opracował inteligentną technologię statku, która monitoruje wskaźnik intensywności emisji dwutlenku węgla. Rozwiązanie ma zapewnić armatorom szereg możliwości spełnienia rygorystycznych przepisów środowiskowych.
Deltamarin i BAR Technologies wprowadzają nową, wspólnie opracowaną konstrukcję kadłuba, zoptymalizowaną pod kątem wiatru. Obie firmy podkreślają, że ich partnerstwo w ramach tego przedsięwzięcia wskazuje na ich ciągłe zaangażowanie w dekarbonizację żeglugi oraz sięganie po przyszłościowe rozwiązania dla żeglugi. Wiatr, który niegdyś był głównym napędem statków i okrętów przemierzających morza i oceany w ich wizji wraca do łask, zaczynając nowy rozdział w historii transportu morskiego.
Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
Equinor zawarł transakcję zamiany z BP, w ramach której norweska firma energetyczna przejmie pełną własność umowy najmu i projektów Empire Wind, a brytyjskie przedsiębiorstwo naftowe przejmie pełną własność umowy najmu i projektów Beacon Wind.
Miejskie Zakłady Autobusowe poinformowały o trwających testach kolejnego autobusu wodorowego. Od 19 stycznia pojazd wyprodukowany przez polskiego wykonawcę można zobaczyć na ulicach stolicy.
Biały Dom poinformował 26 stycznia w komunikacie prasowym, że ogłasza tymczasowe wstrzymanie wydawania decyzji w sprawie eksportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) do krajów niebędących stroną umowy o wolnym handlu do czasu, gdy Departament Energii będzie mógł zaktualizować analizy stanowiące podstawę do uzyskania zezwoleń. Obecnie USA są już największym eksporterem gazu na świecie, a oczekuje się, że do końca tej dekady eksport podwoi się.
W norweskim sądzie zakończyła się sprawa, którą młodzieżowe organizacje klimatyczne pod egidą Greenpeace zgłosiły przeciwko władzom państwa. W wyniku tego sąd w Oslo zadecydował o unieważnieniu aprobaty trzech pól naftowych i gazowych z racji na "brak odpowiednich badań wpływu na środowisko." Swoje udziały w koncesjonowanych obszarach posiada PGNiG.
Minister klimatu: narada o lasach zdecyduje o formie przedłużenia leśnego moratorium
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
Darłowo ma apetyt na offshore wind
Torqeedo chce produkować elementy do statków wykonane w 100% z recyklingu plastikowych odpadków wydobytych z oceanu
Zrównoważone budownictwo wkracza na salony
TOGETAIR 2024 już trwa - Roberta Metsola i Mark Brzeziński uroczyście otworzyli scenę CLIMATE CARE