Nie prądem, a wodorem. Wodorowe samochody wkrótce na drogach?

Strona główna Transport, Elektromobilność Nie prądem, a wodorem. Wodorowe samochody wkrótce na drogach?

Partnerzy portalu

Nie prądem, a wodorem. Wodorowe samochody wkrótce na drogach? - ZielonaGospodarka.pl

W miarę poszukiwania alternatyw dla tradycyjnych paliw kopalnych, uwaga świata motoryzacyjnego zwraca się ku wodorowi.

W przeciwieństwie do benzyny, która podczas spalania uwalnia dwutlenek węgla, spalanie wodoru wytwarza jedynie parę wodną, zaś obecny klimat polityczny zachęca do rozwoju zeroemisyjnych technologii. Mogliśmy się o tym dobitnie przekonać w trakcie targów motoryzacyjnych International Motor Show Germany (IAA), które miały miejsce w dn.5-10 września w Monachium, gdzie czołowi europejscy producenci dzielili się swoim planami. Producenci ze Starego Kontynentu podnoszą rękawicę rzuconą przez chińską konkurencję oraz motoryzacyjnego Wuja Sama zielonej energii – Tesli.

"Dla nas mówienie o pojazdach bezemisyjnych zawsze oznacza również mówienie o wodorze" – powiedział dyrektor Generalny BMW, Oliver Zipse podczas przywoływanych targów motoryzacyjnych.

"Musimy zbudować ekologiczny system wodorowy" – powiedział Wan Gang na niemiecko-chińskiej konferencji odbywającej się przy okazji targów motoryzacyjnych – donosi Japan Times. Co więcej, Wan w trakcie konferencji powiedział, że w niektórych regionach samochody hybrydowe typu plug-in i wodorowe mogą być nawet bardziej rozpowszechnione niż modele w pełni elektryczne.

Chińczyk wie o czym mówi.

Wan to były dyrektor wykonawczy Audi, który piastował również urząd Ministra Nauki i Technologii. Za jego kadencji, obrana strategia wykorzystująca dofinansowanie Pekinu w celu przyciągnięcia producentów samochodów i kierowców sprawiła, że Chiny stały się dominującym rynkiem pojazdów elektrycznych.

Zdaniem Toyota, Europa, Chiny oraz Ameryka Północna staną się największymi rynkami wodorowymi na świecie do 2030 roku. Toyota szacuje, że rynek wodorowych ogniw paliwowych będzie się szybko rozwijał, osiągając wartość około 32 miliardów złotych rocznie. Co więcej, koncern z Kraju Kwitnącej Wiśni twierdzi, że otrzymał oferty kupna 100 000 jednostek wodorowych do 2030 roku, z których większość dotyczy pojazdów użytkowych.

Tomasz Burdzik

Fot. Depositphotos

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.