Wodorowa ciuchcia od zaraz. Pociąg napędzany wodorem w Bawarii

Strona główna Transport, Elektromobilność Wodorowa ciuchcia od zaraz. Pociąg napędzany wodorem w Bawarii

Partnerzy portalu

Wodorowa ciuchcia od zaraz. Pociąg napędzany wodorem w Bawarii - ZielonaGospodarka.pl

Rozwój alternatywnych napędów w transporcie kolejowym stanowi część globalnej strategii zrównoważonego rozwoju w celu uzyskania zeroemisyjności w transporcie. W te działania wpisuje się wodorowy pociąg Mireo Plus H, który od wiosny przyszłego roku ma ruszyć na bawarskie tory.

Siemens Mobility zakończył w Bawarii jazdy testowe pociągu napędzanego wodorem – Mireo Plus H. Dwuwagonowy skład wejdzie do ruchu pasażerskiego w I poł. przyszłego roku na trasach między Augsburgiem a Füssen oraz Augsburgiem a Peissenbergiem – informuje Siemens w komunikacie prasowym.

Mireo Plus H to pociąg oparty na platformie pociągów regionalnych Mireo. Dwa zamontowane na dachu ogniwa paliwowe i akumulator litowo-jonowy zapewniają transport wolną od emisji dwutlenku węgla. System zasilania wodorem, w połączeniu z napędem elektrycznym, zapewnia jednostce prędkość maksymalną 160 km/godz. Pociąg przy napełnionym zbiorniku ma zasięg do 1200 km.

Przygotowania do kursów wodorowego pociągu trwają od 2021 roku i są wynikiem podpisanego partnerstwa między rządem Bawarii a Siemens Mobility.

„Nasz zasilany wodorem pociąg Mireo Plus H będzie kursował całkowicie bezemisyjnie między Augsburgiem, Füssen i Peissenbergiem. Dzięki temu pociągowi oferujemy zrównoważone rozwiązanie dla tras kolejowych, które nie są zelektryfikowane” – komentuje dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Siemens Mobility, Karl Blaim.

Według Ministra Transportu Bawarii, Christiana Benreitera, celem bawarskiego rządu jest zakończenie eksploatacji oleju napędowego w lokalnym i regionalnym kolejowym transporcie pasażerskim do 2040 roku, zaś napęd wodorowy stanowi istotny czynnik w osiągnięciu tego celu. „Przeprowadzając 30-miesięczne operacje pasażerskie, przetestujemy pociąg wodorowy w pełnym zakresie codziennych warunków. Wyniki tych testów określą następnie, czy zdecydujemy się na wykorzystanie pociągów napędzanych wodorem na dodatkowych trasach” – dodaje Benreiter.

Tomasz Burdzik

Fot. Depositphotos

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.