BMW podejmuje współpracę z projektantką Mają Ganszyniec

02.05.2024 10:36 Źródło: Materiały prasowe
Strona główna ESG, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ BMW podejmuje współpracę z projektantką Mają Ganszyniec

Partnerzy portalu

BMW podejmuje współpracę z projektantką Mają Ganszyniec  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Materiały Prasowe

BMW Group nieustannie kreuje przyszłość, a swoimi innowacjami napędza zrównoważony rozwój. Kluczem do ochrony zasobów i redukcji emisji dwutlenku węgla jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Dla firmy cyrkularność to przede wszystkim wykorzystanie pojazdów po zakończeniu fazy ich użytkowania jako źródła surowców do produkcji nowych samochodów. „Zmieniamy rzeczywistość” idealnie określa aspiracje i obietnice bawarskiego producenta w tym obszarze. 

Z tą myślą BMW Polska podjęło współpracę z Mają Ganszyniec, projektantką mebli i przedmiotów użytkowych. Jej praktykę wyróżnia zarówno wizjonerskie, jak i odpowiedzialne podejście do tworzenia przedmiotów użytkowych - każdy poddaje analizie w poszukiwaniu etycznego, przemyślanego i pięknego rozwiązania. Promuje model produkcji o obiegu zamkniętym, zwiększający wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu oraz świadomość, że zasoby naturalne są ograniczone i należy je mądrze wykorzystywać. Zachowując ducha innowacyjności skupia się na projektach zorientowanych na człowieku i przyjaznych naturze. W 2017 roku została wyróżniona przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego tytułem Projektantki Roku. Jej studio zostało też nominowane do prestiżowej nagrody Dezeen Awards 2022 w kategorii „Wschodzące studio projektowe roku", a przełomowy projekt pierwszego cyrkularnego krzesła tapicerowanego dla biur został doceniony w konkursie must have oraz znalazł się na liście produktów wyróżnionych przez Dezeen.

Holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju

Współpraca z Maja Ganszyniec Studio zakładała stworzenie modułowego stoiska ekspozycyjnego dla elektrycznych modeli BMW. Jest ono spójne ze strategią firmy - koresponduje z jej kompleksowym podejściem do zrównoważonego rozwoju i koncentracją na gospodarce o obiegu zamkniętym. Projekt powstał przy użyciu odpornego na warunki atmosferyczne świerku, kamienia, metalu, a wybrane elementy są wykończone naturalną skórą garbowaną roślinnie. Dzięki wykorzystaniu wysokiej klasy materiałów i zaprojektowaniu całości z uniwersalnych modułów, konstrukcja zyska drugie życie, stając się plenerową strefą rekreacji z ławkami i roślinnością – idealnie wpisującą się w parkowy krajobraz. Poszczególne elementy mogą być również łatwo odseparowane, odnowione bądź przeznaczone do ponownego przetworzenia.

- W BMW, dzięki innowacjom i holistycznemu podejściu do zrównoważonego rozwoju wyznaczamy nowe standardy. Nie patrzymy wyłącznie na produkt - to tylko jeden z elementów przybliżających nas do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Od wielu lat analizujemy cały łańcuch wartości. Działamy w tym zakresie wielotorowo – 100% wykorzystywanej przez nas energii elektrycznej pochodzi ze źródeł odnawialnych, a nasze zakłady są neutralne pod względem emisji CO2. Ponadto zwiększamy zastosowanie surowców wtórnych oraz opracowujemy alternatywne materiały o właściwościach zbliżonych do skóry czy wykonanych częściowo z sieci i lin rybackich pochodzących z recyklingu. W 2025 roku otworzymy całkowicie nowy rozdział w naszej historii z BMW Neue Klasse. To nowy sposób myślenia o mobilności i nasza wizja transformacji ku bardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej przyszłości, która zdefiniuje przyszłą gamę modelową BMW. Szukając innowacyjnych rozwiązań, zawsze patrzymy perspektywicznie. Współpraca z Mają jest dla nas naturalna – łączy nas świadome podejście do korzystania z dostępnych zasobów oraz szukanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze gospodarki cyrkularnej. Dla nas nie kończy się ona na produkcji aut, ale wkracza do życia, w którym na co dzień funkcjonujemy – mówi Kacper Studencki, Dyrektor Marketingu BMW w Polsce.

„Nie szkodzić” to główna zasada pracy Mai Ganszyniec, która od ponad 10 lat prowadzi własne studio skupione wokół projektów zorientowanych na człowieka i przyjaznych naturze. Zawsze szuka możliwości wdrożenia zrównoważonych rozwiązań, promuje cyrkularny model produkcji oraz wybiera tradycyjne rzemiosło, by podkreślić wartość naturalnych materiałów.

- Wierzymy, że każda produkowana dziś rzecz powinna służyć jak najdłużej. Ta zasada przyświecała nam także podczas tworzenia stanowiska wystawowego BMW, które po zrealizowaniu swojej pierwotnej funkcji, przez kolejne lata będzie dostępne dla lokalnych społeczności. Do jego wykonania zainspirowała mnie zrównoważona filozofia projektowania, w ramach której powstało BMW iX oraz wolność, jaką daje nam samochód. Wszystkie elementy stoiska zostały zaprojektowane jako zewnętrzne meble - wystarczy je rozłożyć, by mogły pełnić funkcję platformy piknikowej czy leżaków. Uniwersalność modułów pozwoli na ich dowolne zestawianie i adaptowanie do aktualnych potrzeb – mówi Maja Ganszyniec.

Zrównoważony rozwój podstawą działalności BMW Group

BMW Group była pierwszym niemieckim producentem samochodów, który przyłączył się do inicjatywy Business Ambition for 1,5°C  i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej najpóźniej do 2050 roku. Firma wyznaczyła sobie konkretne cele w zakresie redukcji emisji CO2 do 2030 r. - o 40% w całym cyklu życia pojazdów oraz o 50% w fazie użytkowania. Niezbędna w realizacji przyjętych założeń jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Samochody BMW Group już teraz są wykonane średnio w 30% z materiałów pochodzących z recyklingu i surowców wtórnych. Ponadto wprowadzone na rynek w 2023 roku BMW serii 5 jest pierwszym pojazdem firmy z całkowicie wegańskim wnętrzem. Rezygnacja ze skóry pozwoli zmniejszyć około 85% emisji CO2 w łańcuchu wartości komponentów wnętrza.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.