Środowisko międzynarodowe poszukuje wielu środków, które umożliwią skuteczną redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2) oraz innych zanieczyszczeń do powietrza. Niemcy idą o krok dalej – rozważają ograniczenie prędkości na autostradzie do 130 km/h w celu walki z ze zmianami klimatu.
O sprawie piszą niemieckie media. Czy Niemcy powinny wprowadzić ograniczenie prędkości na autostradzie, aby walczyć ze zmianami klimatu? Na tą kwestią zastanawiają się niemieccy politycy. Wśród nich rozgorzała debata na temat tego, czy nowe obostrzenia dotyczące szybkości poruszania się na autostradach nie wprowadzić zaraz po wrześniowych wyborach. Przypomnijmy, że za kilka miesięcy 26 września odbędą się wybory do Bundestagu, a atmosfera na arenie politycznej jest coraz gorętsza.
Portal The Local poinformował, że wśród niemieckich polityków rozgorzała ostra debata na temat tego, czy po wrześniowych wyborach wprowadzić ograniczenie prędkości na autostradzie do 130 km/h. Posunięcie to ma na celu ograniczenie emisji CO2 spowodowanej brakiem limitów prędkości na odcinkach niemieckich autostrad, a także zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.
Byłaby to jedna z pierwszych strategii, które Partia Zielonych wdrożyłaby, gdyby przejęła władzę we wrześniowych wyborach - powiedział w czerwcu 2021 roku lider Robert Habeck dla regionalnej stacji radiowej BW24.Partia Socjaldemokratyczna (SPD), która od 2013 roku jest młodszym partnerem w koalicji rządzącej z Partią Chrześcijańsko-Demokratyczną (CDU) Merkel, również zobowiązała się do poparcia ograniczenia prędkości, jeśli zostanie wybrana jako największa partia tej jesieni. Z kolei szef CDU Armin Laschet, który stara się zastąpić Merkel na stanowisku kanclerza Niemiec, wykluczył ten pomysł nazywając go „nielogicznym”.
- Kluczem jest ulepszenie technologii zamiast prowadzenia bezsensownych debat, takich jak ta o ogólnym ograniczeniu prędkości – powiedział Laschet. Zadał pytanie, dlaczego pojazd elektryczny, który nie generuje emisji CO2, nie miałby jechać szybciej niż 130?. „To nielogiczne”.
W wypowiedzi dla jednej z gazet dodał, że w Niemczech jest niewiele tras, na których można jechać szybciej niż 130 km w ciągu dnia, więc ograniczenie prędkości miałoby stosunkowo niewielki wpływ na emisje CO2.
Większość Niemców opowiada się za ograniczeniem prędkości
Niemieckie autostrady słyną z tego, że nie obowiązują na nich ograniczenia prędkości – można właściwie poruszać się dowolnym tempem. Jak zauważa The Local, połowa autostrad federalnych ma tylko „zalecane” ograniczenie prędkości do 130 km na godzinę, co oznacza, że kierowcy mogą przekroczyć ten limit bez żadnych poważnych konsekwencji.
Według ostatnich sondaży 64 proc. Niemców opowiada się za zmianą tego stanu rzeczy, czyli za prowadzeniem ograniczeń. Według ekspertów ds. transportu ruch na niemieckich autostradach bez ograniczenia prędkości jest odpowiedzialny za produkcję 1,9 mln ton CO2 rocznie – więcej niż cała roczna emisja CO2 w ponad 50 krajach. Ponadto zaledwie 0,6 procent niemieckich samochodów jest w pełni elektrycznych.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Projekt: miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjny transport
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |