Modernizacja śluzy oraz sterowni na stopniu wodnym Krapkowice wspiera zeroemisyjny transport

zk

07.07.2021 10:47 Źródło: PAP
Strona główna ESG, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ EkoDom, EkoBudownictwo, EkoArchitektura Modernizacja śluzy oraz sterowni na stopniu wodnym Krapkowice wspiera zeroemisyjny transport

Partnerzy portalu

Modernizacja śluzy oraz sterowni na stopniu wodnym Krapkowice wspiera zeroemisyjny transport - ZielonaGospodarka.pl
Fot. iStock

Rozpoczęła się realizacja projektu „Modernizacja śluzy oraz sterowni na stopniu wodnym Krapkowice wraz z przebudową awanportów”, prowadzona przez Wody Polskie RZGW Gliwice. W inauguracji prac 6 lipca 2021 roku wziął udział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

- Naszym zadaniem jest rozwijanie najmniej emisyjnego transportu. Budowa infrastruktury hydrotechnicznej to długoterminowa inwestycja w przyszłość transportu. Nowa śluza w Krapkowicach jest także ważnym elementem rządowego programu rozwoju naszego kraju. Inwestycja w Krapkowicach jest ważnym elementem rozwoju gospodarczego nie tylko dla Śląska, ale także dla polskich portów morskich – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Celem realizacji zadania jest rozwój i usprawnienie śródlądowej drogi wodnej na Odrze, usprawnienie niskoemisyjnych systemów transportu o obniżonej emisji hałasu oraz promowanie zrównoważonej mobilności regionalnej i lokalnej. Rezultatem realizacji Projektu będzie większe wykorzystanie przyjaznego środowisku transportu i utrzymanie parametrów śródlądowych dróg wodnych.

Zakres inwestycji obejmuje budowę nowej komory śluzy o parametrach użytkowych 190 m długości i 12 m szerokości. W ramach prac przebudowana zostanie istniejąca komora pociągowa, dzięki czemu zapewnione zostaną ciągłość i bezpieczeństwo żeglugi na drodze wodnej. Ponadto kompleksową modernizację przejdą obiekty towarzyszące oraz infrastruktura na śluzie Krapkowice. Powstanie również nowa sterownia główna.

Inwestycja jest dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Koszt projektu to ok. 209 mln zł, a prace nad nim zakończą się w 2023 roku.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.