Harvey Gulf International Marine, amerykański operator jednostek
offshore, poinformował o wprowadzeniu nowego rodzaju zasilania na swoje
statki – paliwem jest RLNG, które korzysta z produktów ubocznych
przemysłowej hodowli trzody i bydła.
Harvey Gulf
International Marine ogłosił, że dysponuje pierwszym na świecie
neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla statkiem PSV (Platform
Supply Vessel). To kolejny krok, jaki HGIM wykonuje w walce z emisjami.
Przed siedmioma laty firma była pierwszym w Ameryce Północnej operatorem
statków offshore zasilanych LNG. Dzisiaj HGIM poszło o krok dalej –
statki zostały wyposażone w możliwość spalania RLNG, czyli odnawialnego
skroplonego gazu ziemnego.
– Posiadamy pięć jednostek PSV,
które mogą operować neutralnie pod względem emisji dwutlenku węgla,
wykorzystując odnawialny skroplony gaz ziemny. Dla tych firm naftowych,
które naprawdę chcą zrobić wszystko co w ich mocy, by zmniejszyć emisje
podczas wierceń, mamy dostępne do czarteru statki, spalające paliwo
neutralne pod względem emisji – powiedział Shane Guidry, CEO spółki.
W
2015 roku Harvey Gulf wprowadził pierwszy z pięciu dwupaliwowych
statków PSV – były zasilane LNG oraz niskosiarkowym olejem napędowym.
Statki mają po 94 metry długości i 5300 DWT. Następnie HGMI dodało na na
jednym ze statków na próbę zasilanie akumulatorowe – firma twierdzi, że
statki mają funkcjonować wyłącznie na LNG i zasilaniu elektrycznym. Po
udanych testach spółka zdecydowała o przebudowaniu w ten sposób całej
swojej floty do początku 2022 roku. Kolejnym krokiem było dodanie na
jednym statku możliwości spalania RLNG, czyli odnawialnego gazu
ziemnego. Zapasowym napędem jest silnik na olej napędowy.
RLNG
jest mieszanką niskoemisyjnego biometanu pozyskiwanego z przemysłu
hodowli trzody chlewnej i bydła. Naturalny metan wytwarzany jest jako
produkt uboczny sektora wieprzowego i mleczarskiego. Odzyskiwany jest w
komorach fermentacyjnych.
Harvey Gulf od 2015 roku dysponuje
także pierwszym morskim zakładem paliwowym LNG w Ameryce Północnej,
który znajduje się w Port Fourchon w Luizjanie. Firma może tam
przechowywać do 270 000 galonów LNG i dysponuje mocami przesyłowymi na
poziomie 550 galonów LNG na minutę. Terminal jest wykorzystywany obecnie
nie tylko do tankowania, ale także mieszania RLNG. Paliwo mogą
wykorzystywać także klienci czarterujący od HGMI statki, w ten sposób
uzyskując certyfikat neutralności pod względem emisji dla operacji
morskich.
Jednocześnie CEO HGMI, Shane Guidry twierdzi, że
koszty budowy statków były na tyle wysokie, że firma może pozostać
jedyną na kontynencie, jaka dysponuje takimi jednostkami. Budowa
pojedynczego PSV kosztowała 113 milionów dolarów. Guidry dodał, że
wątpi, by konkurenci zainwestowali takie fundusze w obecnych warunkach
rynkowych.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Tomasz Kędzierski nowym prezesem ElectroMobility Poland
Tauron Nowe Technologie ma już 200 stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Wracając z wakacji elektrykiem, ładuj się na stacjach Biedronki i Powerdot
Jeżeli pojazdy na wodór staną się popularniejsze, cena tego paliwa może spaść
Zrównoważone paliwa lotnicze są szansą, ale wymagają odpowiednich technologii
Kolejne 250 elektrycznych samochodów dostawczych trafia do floty InPost
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |