Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.
Każdy dobry produkt może stać się jeszcze lepszy, jeśli jego producent ma odpowiednie ambicje, możliwości i zespół. To właśnie stało się udziałem zintegrowanego systemu automatyki oferowanego przez gdyńską firmę HG Solutions. Choć jej produkt był już ceniony na rynku wcześniej, teraz potrafi znacznie więcej.
Polska Grupa Biogazowa jest obecnie liderem rynku biogazowego w Polsce, choć ten rynek jest jeszcze nieduży. Plany PGB są jednak ambitne – zakładają pięciokrotne zwiększenie produkcji do 2030 roku. O problemach rynku, roli i możliwościach PGB oraz zaletach biogazowni i biometanowni rozmawiamy z Łukaszem Semeniukiem, dyrektorem generalnym Polskiej Grupy Biogazowej.
Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Po tym, jak w zeszłym roku chiński producent turbin wiatrowych ogłosił sukces w pracach nad turbiną o mocy 20 MW, zachodni dostawcy postanowili nie brać udziału w wyścigu za wszelką cenę i skupić się na mniejszych, ale – ich zdaniem – bardziej optymalnych pod różnymi względami turbinach.
Port w Rønne na duńskiej wyspie Bornholm, będącej stosunkowo blisko planowanych polskich morskich farm wiatrowych na Bałtyku, może być jednak zbyt płytki, by obsługiwać duże dostawy komponentów.
Offshorowy potentat Cadeler zawarł umowy rezerwacji statków ze spółkami projektowymi rozwijającymi projekty morskich farm wiatrowych MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III, będących własnością Equinora i Polenergii.
Ørsted zgodził się sprzedać swoje francuskie spółki zajmujące się lądową energetyką wiatrową i słoneczną we Francji koncernowi Engie. Tym samym duński potentat nie będzie miał już żadnej działalności nad Loarą.
Wczoraj w Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego zbudowanego w Stanach Zjednoczonych statku do instalacji morskich turbin wiatrowych.
Van Oord ujawnił plany stworzenia bazy wsparcia dla morskich farm wiatrowych oraz terminalu dla ładunków ponadgabarytowych w porcie w Lipawie na Łotwie.
Odra 2024: międzyresortowy zespół ds. Odry analizuje możliwości renaturyzacji rzeki
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć
Polska we mgle: Jak odnaleźć drogę do zielonej przyszłości?
MAEA potwierdziła awarię w Południowoukraińskiej Elektrowni Jądrowej
Elektroodpady – czasem firma sama nie wie, że powinna się z nich rozliczać
KLM przetestuje loty na wodór