Firma Tenneco wykorzystuje swoje doświadczenie w dziedzinie układów napędowych w celu poprawy wydajności paliwowej pojazdów i redukcji emisji do badań nad paliwami do pojazdów elektrycznych.
Amerykański producent części i wyposażenia samochodowego Tenneco bada zastosowanie paliw syntetycznych (e-paliw), aby pomóc branży w przejściu na transport neutralny dla klimatu.
Firma wykorzystuje swoje doświadczenie w dziedzinie układów napędowych w celu poprawy wydajności paliwowej pojazdów i zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do badania e-paliw, uważanych za realne w najbliższej przyszłości rozwiązanie pozwalające na dalszą maksymalizację wydajności i zminimalizowanie śladu węglowego silników spalinowych (ICE).
W ramach projektu NAMOSYN – wspieranego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych – Tenneco współpracuje z ekspertami akademickimi i branżowymi w celu zbadania możliwości technicznych i komercyjnej wykonalności paliw syntetycznych jako kluczowej technologii, która pomoże w przejściu do mobilności neutralnej dla klimatu.
Zeroemisyjne paliwa do wszystkich technologii
Firma uważa, że paliwa syntetyczne dla pojazdów osobowych, samochodów ciężarowych lub zastosowań morskich mogą odegrać kluczową rolę w osiągnięciu mobilności o niemal zerowej emisji poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, takich jak energia słoneczna lub wiatrowa, do stworzenia zamkniętego cyklu CO2.
Mogą one być stosowane w silnikach gazowych i wysokoprężnych przy niewielkich modyfikacjach większości e-paliw oraz w mieszankach z paliwami konwencjonalnymi.
Dr Steffen Hoppe, dyrektor ds. globalnej technologii pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych w grupie biznesowej Powertrain firmy Tenneco w Burscheid w Niemczech, powiedział:
– Powszechnie wiadomo, że należy znaleźć rozwiązania pozwalające na zmniejszenie śladu węglowego pojazdu. Oprócz pojazdów lekkich silniki spalinowe są również popularne w samochodach ciężarowych, napędach statków, sprzęcie budowlanym czy maszynach rolniczych – komentuje dr Steffen Hoppe, dyrektor ds. globalnej technologii pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych w grupie biznesowej Powertrain firmy Tenneco w Burscheid w Niemczech.
– Niezależnie od różnych opinii na temat tego, kiedy nastąpi pełna elektryfikacja, każda technologia, którą możemy zastosować już teraz, umożliwiająca znaczne zmniejszenie emisji CO2, a nawet neutralną pod względem emisji CO2 pracę silnika spalinowego, będzie stanowić istotny wkład w terminowe osiągnięcie celów klimatycznych. Cieszymy się, że możemy brać czynny udział w rozwoju tego typu technologii – dodaje.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Chiński producent łopat do turbin wiatrowych rozwija innowacyjną metodę oceny chropowatości
Nowy cel UE – Polska bez szans?
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Prezes Schneider Electric na Europę Środkowo-Wschodnią: Nie będzie transformacji energetycznej bez elastycznej dystrybucji
„Szczecin powinien być przykładem dla innych miast” – podsumowanie konferencji energetycznej
W Bydgoszczy powstanie biogazowania za około 126 mln zł
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |