Jako pierwszy dostawca pojazdów transportu wewnętrznego w Europie firma STILL wprowadza na rynek ogniwa paliwowe własnej produkcji. Pierwsze wodorowe zamienniki baterii do wózków widłowych 24 V zjadą z linii w 2023 r.
Firma STILL kontynuuje działania w obszarze rozwoju oferty alternatywnych systemów zasilania wózków widłowych. W 2023 roku uruchomi w swoim hamburskim zakładzie produkcję ogniw paliwowych. Co więcej, dzięki nawiązaniu współpracy z przedsiębiorstwem Hydrogentle, będzie w stanie zapewnić klientom doradztwo i kompletną infrastrukturę niezbędną do wdrażenia wodorowych flot intralogistycznych. Nowy partner technologiczny firmy specjalizuje się w analizie wykonalności realizacji Fuel Cell, projektowaniu instalacji i konsultacjach w tym obszarze. – Ogniwa paliwowe są obecnie jednym z filarów innowacyjności firmy STILL. Wierzymy, że technologia ta ma duże szanse na sukces, szczególnie w obliczu obecnych kryzysów – mówi Frank Müller, Senior Vice President Brand Management w STILL. – Dzięki wsparciu firmy Hydrogentle jesteśmy w stanie zaoferować klientom całościowe wsparcie w zakresie technologii Fuel Cell. Odtąd będą oni w stanie z jednego źródła pozyskać wysokiej jakości wózki widłowe przystosowane do zasilania wodorem, ogniwa paliwowe oraz serwis i kompletną infrastrukturę – dodaje.
Holistyczna obsługa ma w kontekście zasilania wózków widłowych wodorem szczególne znaczenie, jako że łańcuch wartości jest w tym przypadku wyjątkowo złożony. By zapewnić rentowność instalacji wodorowej, należy precyzyjnie skoordynować działania – od produkcji zielonego wodoru, przez dobór wózków, aż po optymalizację procesu tankowania. Dzięki współpracy firmy z Hydrogentle klienci STILL będą mogli otrzymać kompleksowe wsparcie technologiczne w zakresie Fuel Cell od swojego dostawcy pojazdów transportu wewnętrznego. – Wodór i wszystko, co się z nim wiąże, jest skomplikowane – mówi Axel Poblotzki, dyrektor zarządzający Hydrogentle GmbH. – Upraszczamy temat i sprawiamy, że niezależnie od skali rozwiązania oparte na wodorze stają się rzeczywistością – tłumaczy. – Bardzo cieszymy się, że udało nam się pozyskać Hydrogentle jako partnera – podsumowuje Müller.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |