Wynik wyszukiwania - " sov" - Wiadomości

Eco Edison, statek serwisowy Ørsted oficjalnie ochrzczony

Amerykański łańcuch dostaw morskiej energii wiatrowej osiąga ważny kamień milowy w postaci chrztu pierwszego w historii amerykańskiego statku do obsługi morskiej energetyki wiatrowej (SOV), który odegra kluczową rolę w umożliwieniu krajowej produkcji energii i wzmocnieniu niezależności energetycznej Ameryki. To statek dla techników zajmujących się obsługą północno-wschodnich farm wiatrowych Ørsted.
14.05.2024

Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę

Statki z napędem wodorowym wciąż są drogie, trudne do tankowania, a zasilanie wodorem niej wydajne niż tradycyjny napęd przy pomocy silników wysokoprężnych. A jednak armatorzy obsługujący farmy wiatrowe wprowadzają statki z takim napędem do obsługi morskich farm wiatrowych. To może być ważny element walki konkurencyjnej.
03.05.2024

Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Mateusz Kowalewski

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka Polish Offshore Wind Podcast, w którym Patryk Zbroja rozmawia z Mateuszem Kowalewskim - wydawcą portali: gospodarkamorska.pl i zielonagospodarka.pl, a jednocześnie Prezesem Polskiego Forum Technologii Morskich.
21.03.2024

eSOV na prąd i amoniak za 20 mln funtów z Innovate UK. Rynek potrzebuje 300 SOV

Brytyjska agencja innowacji Innovate UK przyznała 20 milionów funtów na budowę dużych statków serwisowych (SOV), które będą mogły działać przy zerowej emisji. Agencja i beneficjent twierdzą, że to pierwsza tego typu jednostka. W Polsce wciąż zastanawiamy się czy w ogóle budować SOV. Brytyjczycy zapowiadają serię zeroemisyjnych eSOV.
17.03.2024

Zamknięto wstępny etap projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku

Biuro Seatech Engineering ogłosiło zamknięcie wstępnego etapu projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi elektrowni wiatrowych na Bałtyku.
28.02.2024

Damen wprowadza w pełni elektryczny statek SOV z możliwością ładowania na morzu

Damen Shipyards Group zaprezentował w pełni elektryczny statek Service Operations Vessel (SOV) wyposażony w możliwość ładowania na morzu, wykorzystujący energię elektryczną dostarczaną bezpośrednio z morskich farm wiatrowych.
30.11.2023

Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine

Ulstein Design & Solutions podpisał kontrakt z turecką stocznią Tersan na zaprojektowanie dwóch napędzanych metanolem jednostek ULSTEIN SX216.
09.06.2023

Strefa Ekonomiczna Kanału Sueskiego i China Energy przekształcają protokół ustaleń w sprawie zielonego wodoru w ramy współpracy

Strefa Ekonomiczna Kanału Sueskiego (SCZone) ujawniła, że przekształciła wcześniej podpisany protokół ustaleń (MoU) w kompleksowe ramy współpracy między strefą ekonomiczną i kilkoma egipskimi podmiotami z China Energy w celu ustanowienia nowego kompleksu przemysłowego Green Hydrogen w zintegrowanym obszarze strefy ekonomicznej Sokhna.
29.05.2023

SOV dla RWE gotowe na e-metanol

Niemiecki koncern energetyczny RWE i holenderska Acta Marine, zajmująca się rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, rozszerzają swoją współpracę, planując wykorzystanie dwóch "zielonych" statków serwisowych (SOV) do obsługi farm wiatrowych RWE zlokalizowanych na brytyjskich wodach. Będą to jedne z pierwszych na świecie statków, które będą mogły być zasilane metanolem i energią z systemów bateryjnych.
02.05.2023

Prognozy rynkowe a rozwój morskiej energetyki wiatrowej - raport

Dekarbonizacja stała się już faktem, ale tempo jej postępu jest dużo mniejsze niż pierwotnie zakładano. Nie do końca też wiadomo, jaki kierunek należy obrać w obszarze wyboru najlepszej technologii oraz źródeł energii, które miałyby zastąpić te konwencjonalne. Nie ma też jednoznacznej ścieżki wyboru najlepszych metod jej magazynowania a w przypadku niektórych źródeł, takich jak choćby wodór w postaci ciekłej, sprawdzonej metody ich transportu na odległość.
03.03.2023

Statek należący do Lotos Petrobaltic z pierwszym w Polsce systemem wiertniczym

Sylur, statek spółki Lotos Petrobaltic, został właśnie pierwszą polską jednostką posiadającą system wiertniczy, który umożliwia prowadzenie badań geologiczno-inżynierskich do 120 metrów.
21.02.2023

Drony ograniczą przestoje i emisje CO2 na MFW

W ramach nowego projektu realizowanego w Danii opracowywana jest koncepcja inspekcji i naprawy turbin wiatrowych, w której wykorzystywane są w pełni autonomiczne drony operujące ze statków serwisowych (SOV), wyposażonych w ich stacje ładowania. Jeśli takie rozwiązanie zostanie wdrożone na szeroką skalę, może znacząco zmniejszyć czas przestojów, emisję CO2 oraz koszty eksploatacji i utrzymania (O&M)
21.02.2023

Edda Wind informuje, że odbiór statków dla offshore wind może zostać opóźniony

Edda Wind, norweska spółka zapewniająca statki na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, poinformowała, że spodziewa się opóźnień w odbiorze zamówionego statku serwisowego typu CSOV Edda Breeze oraz statków serwisowych typu SOV - Edda Brint i Edda Goelo (C416).
06.01.2023

Seatech Engineering: jesteśmy gotowi projektować statki dla polskiego offshore wind [WYWIAD]

Polska część Bałtyku weszła w czynną fazę realizacji zagospodarowania jej pod morskie farmy wiatrowe. Aktualnie złożonych jest ponad 137 wniosków. Realizacja związana z pierwszym etapem budowy farm wiatrowych jest na wysokim poziomie zaawansowania – organizowane są przetargi, spotkania z dostawcami, składanie łańcuchów dostaw. W tym momencie należy zadać kluczowe pytanie, kto i w jaki sposób dostarczy elementy do budowy tych farm, ile i jakie jednostki będą niezbędne do tego procesu, który przyczyni się do zielonej transformacji
29.11.2022

Polski offshore – szanse i zagrożenia teraz

Przedstawiciele wielu stron zaangażowanych w rozwój sektora morskich farm wiatrowych w Polsce spotkali się po raz kolejny. Tym razem w Gdyni, gdzie na konferencji Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej podsumowali najnowszy stan rozwoju i aktualne wyzwania rzucone branży.
01.11.2022

Equinor zamawia PSV i W2W dla pływającej farmy wiatrowej Hywind Tampen

Firma Equinor przedłużyła umowę z Island Offshore Shipholding LP na Island Clipper - jednostkę do zaopatrywania platform (Platform Supply Vessel - PSV) i jednostkę serwisową (Walk-To-Work - W2W), które obsługiwały pole naftowo-gazowe Oseberg w Norwegii i mają również pracować na pływającej morskiej farmie wiatrowej Hywind Tampen.
16.10.2022

Kto jest kim w polskim offshore? StoGda: Mamy pomysł na statki instalacyjne i jednostki CTV

StoGda Ship Design & Engineering to wiodące biuro projektowe w Polsce, które działa na rynku od 25 lat. Założyciele biura związani ze Stocznią Gdańską zaczynali od branży okrętowej, rozszerzając szybko ofertę usług o rynek offshore i energetykę. Biuro jest także zaangażowane w rozwój morskiej energetyki wiatrowej poprzez projekty statków instalacyjnych typu jack-up. Na tym nie koniec. O planach StoGda w obszarze offshore wind opowiada w komentarzu dla portalu GospodarkaMorska.pl Tomasz Świątkowski, prezes zarządu polskiego biura
26.08.2022

Transport wodny staje się coraz bardziej ekologiczny. To nie tylko kwestia napędów i zielonych paliw

Gdyńska Stocznia CRIST, która za swój pierwszy w Unii Europejskiej hybrydowy prom Elektra zdobyła w 2018 roku nagrodę Ship of the Year, niedawno zwodowała drugi tego typu statek. Spodziewa się więcej zamówień na niskoemisyjne jednostki, ponieważ regulacje związane z ograniczeniem emisyjności transportu morskiego zmuszają operatorów żeglugi do inwestowania w takie rozwiązania. Na rynku od lat sprawdza się gaz LNG, ale inną niskoemisyjną alternatywą jest też metanol. Rośnie także zainteresowanie wodorem. Ekologiczne rozwiązania na
18.08.2022

Stocznia Safe. "Od 15 lat budujemy dla offshore, ale zagranicznego. Polska nie ma armatorów koordynujących jego budowę"

Ile i jakich statków potrzeba do budowy polskiego offshore, jakie są szanse na to, że zabiorą się za to polskie biura projektowe i stocznie, oraz na ile realny jest udział polskiego local content w tych inwestycjach? O to pytamy przedstawicieli stoczni Safe z Gdańska.
29.07.2022

Breeze i Seatech razem dla jednostek SOV dedykowanych dla polskiego offshore wind

Dwa biura projektowe - norweskie Breeze Ship Design i polskie Seatech Engineering - podpisały 27 czerwca list intencyjny dotyczący współpracy i rozwoju wspólnych projektów statków operacyjnych typu SOV. Jednostki będą oferowane firmom pracującym na rzecz polskiej morskiej energetyki wiatrowej.
03.07.2022

Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Spółka Vallianz z siedzibą w Singapurze we współpracy ze Ulstein, Shift Clean Energy i Bureau Veritas opracowuje pierwszy w swoim rodzaju hybrydowy statek do transportu ciężkiego (HTV). Statek będzie dostosowany do potrzeb sektora morskiej energetyki wiatrowej.
26.06.2022

Ørsted i Esvagt : Hornsea 2 będzie obsługiwana przez pierwszy na świecie statek na zielone paliwo

Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
11.04.2022

Lotos Petrobaltic: rozmawiamy o kilkunastu jednostkach do obsługi offshore

Lotos Petrobaltic pracuje nad przebudową swojej floty w kierunku obsługi morskich farm wiatrowych. Armator rozmawia łącznie o kilkunastu jednostkach.
17.02.2022

Farmy wiatrowe mają pod wiatr. Szukamy local content, a mamy globalny problem [GALERIA]

Zapotrzebowanie na statki instalacyjne dla turbin większych niż 9 MW będzie gwałtownie rosło w tej dekadzie, a popyt przekroczy 60 jednostek w 2030 r. – alarmuje Rystad Energy.
07.02.2022

Local Content: Baltic Pipe przestrogą dla Morskich Farm Wiatrowych?

W niniejszej publikacji autorzy przybliżą czytelnikowi regulacje prawne oraz samą inwestycję służącą do dywersyfikacji źródła energii pochodzącego z gazu, czyli Baltic Pipe. Przedstawimy również udział polskiego local content w tej inwestycji, skupiając się tylko na części ww. gazociągu biegnącej po dnie Morza Bałtyckiego. Powyższe ma na celu pokazanie pewnych bardzo niepokojących analogii dotyczących Baltic Pipe w odniesieniu do planowanych inwestycji na polskich obszarach morskich, związanych z energetyką wiatrową.
26.01.2022

Zainstalowano pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Hornsea Two

Duński potentat wiatrowy Ørsted zainstalował pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Hornsea Two w Wielkiej Brytanii. Po zakończeniu budowy będzie to największa morska elektrownia wiatrowa na świecie.
02.06.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.