Ulstein Design & Solutions podpisał kontrakt z turecką stocznią Tersan na zaprojektowanie dwóch napędzanych metanolem jednostek ULSTEIN SX216.
Statki zostaną zbudowane dla holenderskiej firmy Acta Marine i będą jednostkami z rozwiązaniem TWIN X-STERN.
Seria SX216 ma długość 89,9 metra, szerokość 19,2 metra i może pomieścić do 135 osób na pokładzie.
Każda z dwóch jednostek będzie wyposażona w trap z kompensacją ruchu do bezpiecznego transportu personelu na turbiny, żuraw z kompensacją ruchu 3D do transportu ładunków, a także możliwość przewożenia jednostki-córki do transferów w obrębie farmy.
Jak twierdzi Ulstein TWIN X-STERN oferuje większą elastyczność w zakresie wyboru typu śruby napędowej, bi-symetrycznego kształtu kadłuba i konfiguracji napędu z mniejszą liczbą jednostek napędowych.
Hybrydowe rozwiązanie zasilania w tych statkach, z zielonym metanolem jako głównym źródłem energii, ma silniki dwupaliwowe wspierane przez pakiet akumulatorów.
Połączenie paliwooszczędnego TWIN X-STERN i dwupaliwowych generatorów prądu zasilanych metanolem i olejem napędowym może zmniejszyć emisje podczas operacji na morskich farmach wiatrowych.
Armator Acta Marine podpisał już długoterminowy kontrakt z RWE na dwanaście lat na dwa statki do obsługi farm wiatrowych na Morzu Północnym.
Oczekuje się, że jednostki rozpoczną pracę w porcie Grimsby odpowiednio na początku 2025 i 2026 roku.
Statki będą wspierać codzienne operacje i konserwację dwóch największych morskich projektów wiatrowych RWE, nowo uruchomionej morskiej farmy wiatrowej Triton Knoll o mocy 857 MW oraz brytyjskiej morskiej farmy wiatrowej Sofia o mocy 1,4 GW, która jest obecnie w budowie.
- Cieszymy się, że możemy ogłosić zamówienie dwóch kolejnych SX216 SOV zaprojektowanych przez Ulstein - powiedział Rob Boer, dyrektor zarządzający Acta Marine.
"Statki te stanowią kulminację szeroko zakrojonych badań prowadzonych przez Acta Marine w połączeniu z doskonałością inżynieryjną Ulstein. Dzięki zaawansowanym funkcjom i najnowocześniejszej technologii będą odgrywać kluczową rolę we wspieraniu projektów TK i Sofia dla RWE, zapewniając wydajne i niezawodne usługi przy jednoczesnym zminimalizowaniu wpływu na środowisko ".
Dwa dni temu, w stoczni Tersan odbyła się ceremonia położenia stępki pod drugi z dwóch statków CSOV, które firma buduje dla Acta Marine. Pierwsze dwa statki mają zostać dostarczone w przyszłym roku.
Źródło: Acta Marine, offshorewind.biz
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
KAS: po zwycięstwie nad "kopciuchami" czas na ograniczenie w mieście ruchu tych aut, które najbardziej zanieczyszczają powietrze
Państwowa Straż Pożarna odebrała pięć samochodów operacyjnych o napędzie elektrycznym
Wyjątkowe zamówienie dla Hanwha Ocean. Stocznia zbuduje największe na świecie statki do transportu amoniaku
Olejarz traktuje prądem. Koncerny paliwowe rozwijają punkty ładowania pojazdów elektrycznych
Emisja gazów cieplarnianych mogłaby spaść o 30%... gdyby nie SUV-y
Rękawica została rzucona. Czy Toyota dogoni Teslę?
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |