Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine

bk

09.06.2023 13:31
Strona główna Transport, Elektromobilność Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine

Partnerzy portalu

Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Acta Marine

Ulstein Design & Solutions podpisał kontrakt z turecką stocznią Tersan na zaprojektowanie dwóch napędzanych metanolem jednostek ULSTEIN SX216.

Statki zostaną zbudowane dla holenderskiej firmy Acta Marine i będą jednostkami z rozwiązaniem TWIN X-STERN.

Seria SX216 ma długość 89,9 metra, szerokość 19,2 metra i może pomieścić do 135 osób na pokładzie.

Każda z dwóch jednostek będzie wyposażona w trap z kompensacją ruchu do bezpiecznego transportu personelu na turbiny, żuraw z kompensacją ruchu 3D do transportu ładunków, a także możliwość przewożenia jednostki-córki do transferów w obrębie farmy.

Jak twierdzi Ulstein TWIN X-STERN oferuje większą elastyczność w zakresie wyboru typu śruby napędowej, bi-symetrycznego kształtu kadłuba i konfiguracji napędu z mniejszą liczbą jednostek napędowych.

Hybrydowe rozwiązanie zasilania w tych statkach, z zielonym metanolem jako głównym źródłem energii, ma silniki dwupaliwowe wspierane przez pakiet akumulatorów.

Połączenie paliwooszczędnego TWIN X-STERN i dwupaliwowych generatorów prądu zasilanych metanolem i olejem napędowym może zmniejszyć emisje podczas operacji na morskich farmach wiatrowych.

Armator Acta Marine podpisał już długoterminowy kontrakt z RWE na dwanaście lat na dwa statki do obsługi farm wiatrowych na Morzu Północnym.

Oczekuje się, że jednostki rozpoczną pracę w porcie Grimsby odpowiednio na początku 2025 i 2026 roku.

Statki będą wspierać codzienne operacje i konserwację dwóch największych morskich projektów wiatrowych RWE, nowo uruchomionej morskiej farmy wiatrowej Triton Knoll o mocy 857 MW oraz brytyjskiej morskiej farmy wiatrowej Sofia o mocy 1,4 GW, która jest obecnie w budowie.

- Cieszymy się, że możemy ogłosić zamówienie dwóch kolejnych SX216 SOV zaprojektowanych przez Ulstein - powiedział Rob Boer, dyrektor zarządzający Acta Marine.


"Statki te stanowią kulminację szeroko zakrojonych badań prowadzonych przez Acta Marine w połączeniu z doskonałością inżynieryjną Ulstein. Dzięki zaawansowanym funkcjom i najnowocześniejszej technologii będą odgrywać kluczową rolę we wspieraniu projektów TK i Sofia dla RWE, zapewniając wydajne i niezawodne usługi przy jednoczesnym zminimalizowaniu wpływu na środowisko ".

Dwa dni temu, w stoczni Tersan odbyła się ceremonia położenia stępki pod drugi z dwóch statków CSOV, które firma buduje dla Acta Marine. Pierwsze dwa statki mają zostać dostarczone w przyszłym roku.


Źródło: Acta Marine, offshorewind.biz

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.