Fińsko-brytyjski duet technologicznej branży morskiej dąży do urzeczywistnienia innowacyjnego projektu budowy kontenerowców Aframax napędzanych siłą wiatru. Powrót do historycznych rozwiązań ma być kluczem do dekarbonizacji żeglugi.
Przedsięwzięcie nazwane WindWings ma zadebiutować na statku Pyxis Ocean, co ma zapewnić oszczędność nawet 1,5 tony paliwa dziennie na każde skrzydło (jak określane są nowoczesne rozwiązania żaglowe) zadebiutują wkrótce na Pyxis Ocean. Jednostka została nominowana do nagrody Next Generation Ship Award na Nor-Shipping.
Wykorzystanie żagli w celu zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym
pomocy w dekarbonizacji żeglugi, jest bardzo popularną metodą stosowaną
przez innowatorów i właścicieli statków. Niektórzy sugerują nawet
"renesans żagli" w myśl powrotu do technik używanych w żegludze od
tysięcy lat. Niemniej postęp w kierunku maksymalnej wydajności zależy od
pełnego uwzględnienia zmiennych czynników, takich jak rodzaj statku i
trasa, którą płynie. Pozostaje do tego problem zasilania oraz działania w
środowisku bezwietrznym, stąd specjaliści prowadzą badania nad poprawą
wydajności. Właśnie w tej kwestii BAR Technologies i Deltamarin łączą swoją
koncentrację, widząc że duża część zarówno
istniejących statków, jak i nowo budowanych nie ma optymalnych
konstrukcji kadłuba i tym samym możliwości stworzenia wydajnego napędu wspomaganego wiatrem.
- Wiatr jest darmowym paliwem, a przed innowatorami, takimi jak my, stoi zadanie opracowania sposobu, w jaki możemy zastąpić paliwa kopalne energią wiatrową. To był zaszczyt współpracować z najlepszymi stoczniami w celu modernizacji WindWings i jesteśmy szczególnie podekscytowani współpracą z najlepszymi oceanicznymi architektami morskimi przy projektowaniu dużych statków w Deltamarin, a Aframax / LRII jest pierwszym z wielu ogłoszeń - powiedział dyrektor generalny BAR Technologies John Cooper.
- Możliwości związane z energią wiatrową są ogromne. Znając innowacje ekspertów BAR Technologies w zakresie napędu wiatrowego, cieszymy się, że możemy współpracować nad tym, co obie firmy uważają za kolejny ważny etap w podróżach morskich wspomaganych wiatrem: optymalizacją kadłuba. Do tej pory poczyniliśmy znaczne postępy w wykorzystywaniu energii wiatru za pomocą żagli, ale cały czas odkrywamy zwiększoną wydajność, a dzięki tej konstrukcji kadłuba jesteśmy świadkami 15% poprawy w stosunku do naszej obecnej floty - stwierdził dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Deltamarin Esa Jokioinen.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Kolejne elektryczne Solarisy dla Warszawy
Metropolia śląska przyjęła plan zrównoważonej mobilności
Rada Warszawy przyjęła uchwałę wprowadzającą w stolicy Strefę Czystego Transportu
Grupa organizacji społecznych chce realnej walki ze smogiem transportowym w Warszawie
Przeciwnicy wprowadzenia strefy czystego transportu protestują przed salą obrad Rady Warszawy
Crowley współpracuje z Terraline, aby poprowadzić projekt pilotażowy dotyczący elektrycznych ciężarówek
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |