NASA poszukuje partnerów do opracowania technologii dla nowej generacji samolotów jednorzędowych o niższej emisji. Planuje sfinansować jeden lub więcej projektów mających na celu zaprojektowanie, zbudowanie, przetestowanie i oblatanie demonstratora na dużą skalę z zaawansowaną konfiguracją płatowca.
W ramach programu Sustainable Flight Demonstrator (SFD) NASA planuje sfinansować jeden lub więcej projektów mających na celu zaprojektowanie, zbudowanie, przetestowanie i przeprowadzenie lotu z zaawansowaną konfiguracją płatowca, jak również powiązanych technologii.
SFD ma na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla wysokoemisyjnego sektora lotnictwa, skupiając się na technologii dla samolotów jednokadłubowych, które odpowiadają za prawie połowę globalnych emisji lotniczych.
NASA zamierza zakończyć testy projektu do końca dekady, tak aby wszelkie nowe ekologiczne technologie mogły zostać zatwierdzone.
Oczekuje się, że NASA na początku 2023 roku wybierze co najmniej jednego partnera przemysłowego, z którym zawrze umowę o finansowanej działalności kosmicznej, z należącym do agencji Armstrong Flight Research Center w Edwards w Kalifornii, zapewniając tym samym finansowanie i dostęp do obiektów oraz fachowej wiedzy NASA.
Program SDF będzie wspierał USA w osiągnięciu zerowej emisji dwutlenku węgla netto z lotnictwa do 2050 roku.
– Od momentu powstania NASA współpracowała z przemysłem w celu opracowania i wdrożenia innowacyjnych technologii lotniczych – i dzieliła się nimi ze światem – powiedział administrator NASA Bill Nelson.
– Teraz, dzięki temu ambitnemu nowemu projektowi, ponownie łączymy się z amerykańskim przemysłem, aby zapoczątkować nową erę najnowocześniejszych ulepszeń, które sprawią, że globalny przemysł lotniczy będzie czystszy, cichszy i bardziej zrównoważony – podsumował Nelson.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Transport Week 2023 - Bałtycki sektor morski odporny w obliczu wyzwań
VW zainwestuje 180 mld euro w elektryki
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23140,00 $ | tona | 1,60% | 21 mar |
Cynk | 2896,00 $ | tona | -0,96% | 21 mar |
Aluminium | 2234,00 $ | tona | -0,13% | 21 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |