KLM – zielone linie lotnicze

zk

06.08.2021 11:14 Źródło: Własne

Partnerzy portalu

KLM – zielone linie lotnicze  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Pixabay

KLM z popiera cel UE, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Dlatego linie lotnicze przyjmują pakiet Fit for 55 jako część Europejskiego Zielonego Ładu. Możemy liczyć na nasze pełne poparcie dla środków zawartych w tym pakiecie, które naprawdę pomogą branży lotniczej stać się bardziej zrównoważoną.

Wyzwanie, ma charakter globalny, co sprawia, że niezbędna jest jednoznaczna polityka na szczeblu światowym. Unia Europejska, która nadaje ton za pomocą polityki, wykorzystując silne instrumenty w celu poprawy zrównoważonego rozwoju, jest ważna dla kontynuacji tej transformacji. Niezwykle istotne jest, aby wszyscy uczestniczyli w tym procesie i aby na całym świecie utrzymane zostały równe reguły gry.

Europejski przemysł lotniczy przedstawił w lutym tego roku własną ambitną mapę drogową zatytułowaną "Destination 2050". Została ona opracowana przez Netherlands Aerospace Centre (NLR) wraz z SEO Amsterdam Economics i zawiera konkretne kroki oraz zalecenia dotyczące osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto do 2050 roku dla wszystkich lotów rozpoczynających się na europejskich lotniskach.

Zielona polityka UE zieloną polityką KLM

Wiele z propozycji przedstawionych przez Komisję Europejską dobrze koresponduje z wizją KLM, która została przedstawiona w dokumencie Destination 2050. Linie lotnicze popierają działania na rzecz zwiększenia produkcji i wykorzystania zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), które emitują do 85 proc. mniej CO2 niż zwykła nafta. Ponadto firma opowiada  się za niepodważalnymi kryteriami zrównoważonego rozwoju dla takich alternatyw. Jednolita europejska przestrzeń powietrzna jest również niezbędna wraz z tym pakietem środków, ponieważ zapewnienie liniom lotniczym możliwości wybierania najbardziej bezpośrednich tras w Europie mogłoby zmniejszyć emisje CO2 w Europie nawet o 10 proc.

Takie środki skutecznie pomagają branży lotniczej w osiągnięciu bardziej zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie ogólnych opłat, takich jak europejski podatek od nafty, nie pozwoli na osiągnięcie tego celu, ponieważ nie prowadzą one bezpośrednio do zmniejszenia emisji CO2, a co więcej, uzyskane dochody nie są inwestowane w zwiększanie zrównoważonego rozwoju w branży. Podatek od nafty może mieć odwrotny skutek, prowadząc do tego, że samoloty będą latać na dłuższych trasach, aby ominąć podatek i w ten sposób zwiększyć emisje.

– Musimy wdrożyć te środki, które rzeczywiście efektywnie i skutecznie ograniczą emisje dwutlenku węgla. Polityka UE musi wspierać wysiłki branży lotniczej na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju. Poświęcimy teraz wystarczająco dużo czasu na dokładne przeanalizowanie obszernych wniosków Komisji Europejskiej – czytamy w orzeczeniu firmy.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.