Nowe regulacje dot. zanieczyszczeń. Eneria dostawcą silników Caterpillar zgodnych z aktualnymi wymaganiami

ac

10.03.2021 08:41 Źródło: Własne
Strona główna Ekologia, Ochrona środowiska Nowe regulacje dot. zanieczyszczeń. Eneria dostawcą silników Caterpillar zgodnych z aktualnymi wymaganiami
Nowe regulacje dot. zanieczyszczeń. Eneria dostawcą silników Caterpillar zgodnych z aktualnymi wymaganiami - ZielonaGospodarka.pl
fot. Eneria

Dbałość o środowisko należy do najważniejszych omawianych tematów na całym świecie. Wprowadzanie udoskonaleń w maszynach w znacznej mierze skupia się na zredukowaniu bądź całkowitym zlikwidowaniu negatywnych skutków działania urządzenia na środowisko.

Zmiany dotyczą maszyn działających na lądzie, w powietrzu jak i oczywiście na morzu. Jednym z częstych zanieczyszczeń gazowych pochodzących ze statków jest tlenek azotu (NOx). Redukcja zanieczyszczenia tym gazem podlega regulacjom międzynarodowym.

Zgodnie z konwencją o zapobieganiu zanieczyszczenia morza przez statki (MARPOL) dla silników wysokoprężnych o mocy powyżej 130KW ustalone są limity emisji NOx (IMO I, IMO II i IMO III).  Obecnie globalnie obowiązujący limit to IMO II. Z kolei limit IMO III obowiązuje w obszarach kontroli emisji NOx. Do końca ubiegłego roku konwencja kontroli emisji NOx dotyczyła obszarów Północnoamerykańskich oraz Morza Karaibskiego Stanów Zjednoczonych.

Rok 2021 przyniósł duże zmiany ponieważ od 1 stycznia obszarami kontroli emisji NOx stały się również Morze Bałtyckie oraz obszar emisji Morza Północnego.

Obecne strefy kontroli emisji NOx przedstawia poniższy rysunek.

Strefy Kontroli Emisji NOx ( ECA NOx) od 01.01.2021       

źródło: www.egcsa.com

Co to dla nas oznacza?

Wprowadzenie Morza Północnego i Bałtyckiego do stref kontroli emisji NOx, a więc obszaru, w którym znajdują się największe europejskie porty w praktyce oznacza, że wszystkie nowe statki operujące globalnie będą musiały być wyposażone w silniki spełniające normę emisji IMO III.
Emisja  NOx na poziomie IMO III, która jest około 5 krotnie niższa w porównaniu do IMO I wymaga od producentów silników spalinowych wprowadzenia dodatkowych technologii redukcji emisji.

Rozwiązanie

Jedną z wykorzystywanych technologii jest Selektywna Redukcja Katalityczna ( Selective Catalytic Reduction – SCR). Jest to najbardziej skuteczna metoda eliminacji tlenków azotu w spalinach. Czynnikiem, który redukuje tlenki azotu jest wodny roztwór mocznika (Diesel Exhaust Fluid – DEF). Rozpylany on jest wprost do strumienia spalin przed reaktorem gdzie rozkłada się na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak reaguje z tlenkami azotu tworząc wolny azot i parę wodną.
Elementy silnika wpływające na emisję podlegają nadzorowi inspektorów towarzystw klasyfikacyjnych i muszą zostać zidentyfikowane w dokumentacji technicznej znajdującej się na każdym statku. Zgodnie z nowymi regulacjami emisji NOx takim elementem jest również układ SCR. Staje się on tym samym nieodłączną częścią silnika.

Dlatego niesłychanie ważne jest aby cały system był zaprojektowany, wyprodukowany i przetestowany przez producenta silnika.
Caterpillar, lider  w produkcji 4-suwowych  silników okrętowych oferuje przygotowane fabrycznie silniki IMO III tylko z układem SCR. Zaprojektowanie silnika do pracy z systemem SCR pozwala na optymalną i niezawodną pracę systemu, a co najważniejsze zapewnia stałą redukcję szkodliwych tlenków azotu. Komputer silnika CAT na bieżąco dostosowuje parametry pracy silnika tak aby zapewnić najlepsze warunki do reakcji w katalizatorze. W razie potrzeby wyłącza z pracy część cylindrów aby pozostałe będąc bardziej obciążone spowodowały szybszy przyrost temperatury spalin umożliwiający zapoczątkowanie reakcji katalitycznej.

Program silników IMO III  napędu głównego (propulsion)



Program silników pomocniczych i zespołów prądotwórczych IMO III


Zapoznaj się z dostępnymi silnikami głównymi i pomocniczymi CAT na:
https://eneria.pl/oferta/rozwiazania-morskie/silniki-agregaty-morskie/silniki-glowne-i-pomocnicze-cat/

Inwestuj mądrze sięgając po fachowców   

Zakup produktu posiadającego najnowsze rozwiązania gwarantuje jakość i niezawodność. Silniki Caterpillar należą do klasy premium, dlatego zawsze znajdziemy w nich kompleksowe rozwiązania dostosowane do najnowszych wymogów.

Wyłącznym dystrybutorem silników i agregatów Caterpillar w Polsce jest spółka Eneria. Doświadczenie Enerii w zakresie rozwiązań morskich dobrze ilustruje skala projektów, w jakie zaangażowana jest ta firma. Dzięki bogatemu doświadczeniu Eneria zapewnia wsparcie zarówno na etapie prac projektowych jak i profesjonalną pomoc w procesie wdrażania i instalacji podczas budowy danej jednostki w stoczni. Niezależnie czy potrzebują Państwo silnik do statku, kutra czy jachtu, specjaliści Enerii dobiorą najlepszy model silnika CAT® oraz pomogą w jego instalacji.


Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.