Skutki zmian klimatu stają się coraz bardziej zauważalne i konieczne jest pilne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych (GHG). Jednym z elementów strategii osiągniecia celów klimatycznych jest ograniczenie emisji z transportu.
Elektryfikacja transportu z wytwarzaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych o niskiej emisji dwutlenku węgla zapewnia scenariusz „win-win” we wszystkich sektorach.
W parku samochodowym można wbudować zdolność magazynowania energii na dużą skalę.
Integracja cyfrowa jako część nadrzędnej strategii infrastrukturalnej dodatkowo wspiera modernizację systemu elektroenergetycznego i zapewnia wszystkim korzyści na dużą skalę z większego wykorzystania odnawialnej energii elektrycznej.
Pojazdy ciężarowe są jednak w swojej własnej lidze, nadal w dużym stopniu opierają się na oleju napędowym jako podstawowym paliwie. Fakt ten jest nie do przyjęcia, jeśli chcemy osiągnąć cele zerowe netto. Podczas gdy ciężarówki elektryczne mogą stać się realną opcją w niedalekiej przyszłości, ciężarówki zasilane odnawialnym gazem ziemnym (RNG) są dostępne już dziś i mogą odegrać ważną rolę w przyspieszeniu przejścia pojazdów ciężarowych z oleju napędowego. Stosowanie RNG jako substytutu biopaliwa dla oleju napędowego jest naturalną ścieżką rozwoju, ponieważ większość obecnych technologii pojazdów może zostać utrzymana przy stosunkowo niewielkim wpływie na normalne funkcjonowanie firmy. W związku z tym samochody ciężarowe aktywnie przyczyniłyby się do osiągnięcia zera netto, zamiast pozostawać w tyle za samochodami i furgonetkami przechodzącymi na elektryczne.
Jak ze wszystkim, istnieją pewne przeszkody do pokonania. Powtarzającym się tematem jest konieczność posiadania dostępu do ogólnokrajowej infrastruktury, aby zagwarantować opłacalne działanie biznesowe. Ciężarówki na sprężony gaz ziemny (CNG) mają zmniejszony zasięg, rzędu 350 mil, i chociaż mogą tankować tak szybko, jak ciężarówki z silnikiem Diesla, stacje tankowania CNG nie są powszechnie dostępne. Wymaga to ścisłej współpracy między dostawcami infrastruktury a operatorami flot, aby ułatwić przejście na czyste ciężarówki o dużej ładowności, aby spełnić cele związane ze zmianą klimatu.
Podczas gdy ciężarówki o dużej ładowności mogą nie być w pełni gotowe na jazdę z napędem elektrycznym, ciężarówki na CNG zastępujące olej napędowy biopaliwem RNG mogą być kolejnym krokiem transformacji.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |