Program będzie wspierał projekty zwiększające efektywność energetyczną i ekologiczność statków używanych do celów pasażerskich, towarowych i transportu kombinowanego.
Komisja Europejska zatwierdziła włoski program o wartości 500 mln euro, który ma pomóc przedsiębiorstwom z sektora transportu morskiego, w zakupie ekologicznych i bezemisyjnych statków oraz w modernizacji tych, które aktualnie emitują więcej zanieczyszczeń.
Program, finansowany z włoskiego funduszu uzupełniającego, ma na celu zachęcenie firm żeglugowych do wymiany istniejących jednostek o słabych parametrach środowiskowych i zmniejszenia wykorzystania paliw kopalnych w sektorze transportu morskiego.
Pomoc pozwoli statkom na wykorzystanie lub zwiększenie wykorzystania biopaliw i paliw syntetycznych, jako uzupełnienie lub alternatywę dla paliw kopalnych.
Program jest otwarty dla przedsiębiorstw żeglugowych zarejestrowanych we Włoszech, które zapewniają transport morski między portem włoskim a portami europejskimi i śródziemnomorskimi lub działają w obrębie portów włoskich.
Maksymalna kwota pomocy na beneficjenta wynosi 40 proc. kosztów kwalifikowanych, która może zostać zwiększona do 60 proc. w przypadku MŚP i do 45 proc. w przypadku projektów związanych ze statkami o zerowej emisji.
- Zatwierdzony program o wartości 500 mln euro pomoże przedsiębiorstwom działającym we włoskim sektorze transportu morskiego w ograniczeniu szkodliwych emisji i osiągnięciu większej efektywności energetycznej zgodnie z celami europejskiego Zielonego Ładu - powiedziała Margrethe Vestager, wiceprezes wykonawczy odpowiedzialny za politykę konkurencji.
Źródło: futurenetzero.com
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |