Czechy dołączyły do Austrii i Słowacji, gdzie w ostatnich miesiącach pojawiła się możliwość zatankowania biopaliwa HVO100. Zrównoważona alternatywa dla konwencjonalnego diesla jest dostępna na nowej, samoobsługowej stacji benzynowej Eurowag w pobliżu miejscowości Jihlava, ok. 150km od granicy z Polską.
Paliwo HVO100 jest wytwarzane wyłącznie ze źródeł odnawialnych i zmniejsza emisję CO2 nawet o 90%. Wśród jego innych zalet jest również wydajność, znikomy wpływ na emisję cząstek stałych i tlenków azotu w porównaniu do oleju napędowego, a także możliwość tankowania większości pojazdów z silnikiem diesla, bez konieczności wprowadzania żadnych modyfikacji. Dzięki temu rozwiązaniu, firmy transportowe mogą praktycznie natychmiast zacząć zmniejszać swoje oddziaływanie na środowisko, bez ponoszenia kosztów inwestycyjnych.
„Coraz więcej przewoźników i ich klientów szuka sposobów, by zredukować swoją emisję w transporcie. Chcąc odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, wprowadziliśmy na naszej nowo otwartej stacji tankowanie dla ciężarówek tego wysoce efektywnego rozwiązania. HVO100 to paliwo, które pod względem operacyjnym - dzięki unikalnemu procesowi chemicznemu, który znacząco odróżnia je od tradycyjnego biodiesla - jest w pełni porównywalne do klasycznego oleju napędowego. Wierzymy, że po pokonaniu początkowych, mylnych stereotypów, szybko znajdzie swoje zastosowanie w dekarbonizacji działalności wielu firm transportowych" - powiedział założyciel i prezes Eurowag, Martin Vohánka.
Nowa stacja benzynowa znajduje się przy autostradzie D1 koło Jihlavy (Červený Kříž) i została utworzona w ramach współpracy franczyzowej z Nikey. Jihlava Truck Park stał się częścią sieci akceptacji Eurowag gdzie można zatankować HVO100, która obecnie obejmuje 177 stacji w Unii Europejskiej. Ten rodzaj biopaliwa jest najbardziej powszechny w krajach Beneluxu i Skandynawii. W przyszłości, Eurowag planuje dalsze rozszerzenie opcji tankowania HVO100 i oferowanie go we wszystkich swoich europejskich Truck Parkach, których aktualnie jest około 30. DB Schenker jest jedną spośród kilku znanych firm logistycznych, które już korzystają z tego rozwiązania.
„Codziennie w Europie rejestrowanych jest ok. tysiąc nowych ciężarówek na olej napędowy. Z pewnością nie przyspiesza to procesu dekarbonizacji, ale dzięki HVO100 nawet i takie pojazdy mogą być prawie całkowicie neutralne dla środowiska. Paliwo z odnawialnych źródeł umożliwia sektorowi komercyjnego transportu drogowego zredukować emisję CO2 szybko i ekonomicznie” - mówi Matthias Maedge, Wiceprezes ds. Dekarbonizacji CRT w firmie Eurowag.
Jedno rozwiązanie to za mało w dekarbonizacja transportu
Eurowag jest jednym z europejskich liderów w dziedzinie rozwiązań niskoemisyjnych w transporcie. W zeszłym roku uruchomił dwie nowe stacje LNG w Czechach, rozszerzył ofertę bioLNG oraz od lat skupia się na elektromobilności.
- Naszym celem jest zaoferowanie klientom kompleksowego portfolio usług w obszarze czystej logistyki. Wierzymy, że dekarbonizacja transportu nie sprowadza się do jednej technologii. Droga do osiągnięcia celów klimatycznych wymaga różnych rozwiązań, począwszy od gazowych i płynnych biopaliw, aż po baterie elektryczne i wodór, w zależności od konkretnej sytuacji i potrzeb klienta - podsumowuje Maedge.
Eurowag od ponad 25 lat świadczy zintegrowane usługi z zakresu mobilności i płatności dla międzynarodowych firm transportowych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie w swojej branży. Jej misją jest uczynienie pracy milionów kierowców ciężarówek przejeżdżających przez Europę czystszą, sprawiedliwszą i bardziej wydajną. W tym celu Eurowag oferuje swoim klientom produkty i usługi oparte na nowoczesnych technologiach cyfrowych, począwszy od płatności za paliwa konwencjonalne i alternatywne, ładowania pojazdów elektrycznych i uiszczania opłat drogowych, poprzez zwrot podatków, telematykę i nawigację, aż po szereg usług finansowych i doradztwo w zakresie czystej mobilności.
Eurowag wspiera również innowacje w zakresie filantropii. W ramach projektu „Filantropia i Ty”, w którym regularnie uczestniczy ¾ pracowników firmy, każdy pracownik Eurowag otrzymuje indywidualny budżet na działalność filantropijną, a także całkowitą swobodę co do sposobu dysponowania pieniędzmi. Projekt ten zainspirował już kilka innych dużych korporacji IT do podjęcia podobnych działań.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Piotr Jermakow
Trina Solar ustanawia rekord świata mocy wyjściowej modułu w technologii i-TOPCon typu n
H2POLAND: korzyścią płynącą z produkcji wodoru jest szybka dekarbonizacja
EKG. Bando: chcemy wprowadzić wstępne pozwolenie na budowę, by pomóc w budowie jądrówki
Powstaje międzyresortowy zespół do spraw transformacji energetycznej
Rząd przyjął projekt ustawy o bonie energetycznym
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |