Lloyd's Register (LR) i Core Power rozpoczęły wspólne badanie oceny regulacyjnej w celu przeprowadzenia badań nad wykonalnością regulacyjną i ramami, które musiałyby zostać ustanowione dla kontenerowca jądrowego wykorzystującego reaktor czwartej generacji, znany z wysokiego bezpieczeństwa wrodzonego, aby podejmować operacje ładunkowe w portach.
Po wstępnym planowaniu liderzy branży, do których dołączyła AP Moller - Maersk (Maersk), sformalizowali swoją współpracę poprzez podpisanie umowy o wspólnym projekcie rozwojowym w celu podjęcia badania.
Wspólne badanie zbada wymagania dotyczące zaktualizowanych przepisów bezpieczeństwa wraz z ulepszonym zrozumieniem operacyjnym i regulacyjnym, które jest potrzebne do zastosowania energii jądrowej w transporcie kontenerowym. Ponadto badanie to zapewni wgląd członkom łańcucha wartości morskiej, którzy badają biznesowy przypadek energii jądrowej, aby pomóc w kształtowaniu strategii floty w kierunku osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
- Rozpoczęcie tego wspólnego badania oznacza początek ekscytującej podróży w kierunku uwolnienia potencjału energii jądrowej w przemyśle morskim, torując drogę dla operacji bezemisyjnych, bardziej zwinnych sieci usług i większej wydajności w całym łańcuchu dostaw. Wielopaliwowa ścieżka do dekarbonizacji przemysłu morskiego ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że jako przemysł spełnimy cele IMO w zakresie redukcji emisji, a napęd jądrowy wykazuje oznaki odgrywania kluczowej roli w tej transformacji energetycznej - mówi Nick Brown, CEO Lloyd's Register.
Badanie połączy wiedzę specjalistyczną LR jako zaufanego doradcy branży morskiej, doświadczenie Core Power w rozwijaniu zaawansowanej technologii energii jądrowej do zastosowań morskich, wiodącego Zarządu Portu oraz bogate doświadczenie firmy Maersk w zakresie transportu morskiego i logistyki.
- Nie ma zerowego bilansu netto bez energii jądrowej. Kluczem do uwolnienia ogromnego potencjału energii jądrowej w celu przekształcenia sposobu zasilania sektora morskiego są ramy norm dla komercyjnej ubezpieczalni pływających elektrowni jądrowych i statków napędzanych energią jądrową, które będą działać w środowiskach przybrzeżnych, portach i drogach wodnych - mówi Mikal Bøe, CEO Core Power.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Śląskie. Metropolia dostała ofertę autobusów wodorowych – mieszczącą się w budżecie
W Kielcach ogłoszono przetarg na zakup 24 autobusów elektrycznych
Solaris Urbino 18 hydrogen zwycięża w międzynarodowym konkursie na autobus roku
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |