Chiński producent pojazdów elektrycznych GAC Aion zaprezentował swoją innowacyjną technologię ładowania. Firma twierdzi, że prędkość ładowania jest bliższa napełnianiu baku paliwa niż ładowaniu pojazdu elektrycznego. Z wersjami 3C i 6C zaprezentowanymi podczas Technology Day GAC Aion's nadchodzący Aion V EV może ładować się w błyskawicznym tempie bez uszkodzenia baterii.
Aion jest marką Guangzhou Automobile Corporation (GAC) Group skoncentrowaną na pojazdach elektrycznych. Do tej pory marka wypuściła na rynek cztery EV, w tym GAC Aion S, który wzbudził kontrowersje po swoim debiucie, gdy firma stwierdziła, że "wyprzedzi" Teslę.
W międzyczasie GAC Aion rozpoczął rok 2021, ogłaszając nadchodzącego SUV-a Aion V, wyposażonego w baterię grafenową, obiecującą niewidzianą i oczekiwaną zarówno ekspresową prędkość ładowania, jak i zasięg 1000 km (~621 mil).
Wiele osób natychmiast nazwało twierdzenie GAC Aion blefem, biorąc pod uwagę, że kilku ekspertów uważa, że skalowanie baterii grafenowych jest jeszcze tematem dość odległym w czasie. Mimo to Aion nadal twierdzi, że opracował skalowalny system baterii grafenowych, który zadebiutuje w Aion V już tej jesieni.
Stacja GAC Aion demonstruje szalenie szybkie ładowanie
Jak donosi CnEVPost, GAC Aion zademonstrował możliwości ładowania swojej baterii grafenowej podczas ostatniego Dnia Technologii GAC Aion 27 lipca. Dwie wersje ładowania to prędkości 3C i 6C.
Szybkie ładowanie 3C firmy GAC Aion pozwala pojazdom elektrycznym ładować się od 0 do 80 proc. w 16 minut i od 30 do 80 proc. w 10 minut.
Tymczasem Aion's 6C szybkie ładowanie może osiągnąć w osiem minut dla 0 do 80 proc. i tylko pięć minut do ładowania z 30 do 80 proc.
Podczas niedawnej demonstracji ładowarka wykazała moc ładowania 481 kW, akumulator był naładowany w 80 proc. Kiedy napięcie ładowania osiągnęło 855,6 V, wartość ładowania wynosiła 562,8 amperów, pozwalając tym samym EV naładować się do 35,1 kWh w zaledwie 4 minuty.
GAC Aion twierdzi, że tak wysokie tempo ładowania nie powinno mieć wpływu na baterię EV i że nawet jeśli ładowanie 6C jest stosowane przez cały rok w temperaturze pokojowej, bateria powinna być w stanie przeżyć do 1 000 000 km (621.371 mil).
Aion podkreśla, że te możliwości ładowania zadebiutują w Aion V we wrześniu tego roku w dwóch wersjach - 3C wersja o 500 km zasięgu i 6C wersja zapewniająca 1 000 km zasięgu.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |