Nabieramy tempa. Światowy system nowej energii GWM rozwija się błyskawicznie

zk

11.01.2022 11:19 Źródło: PAP
Strona główna Transport, Elektromobilność Nabieramy tempa. Światowy system nowej energii GWM rozwija się błyskawicznie

Partnerzy portalu

 Nabieramy tempa. Światowy system nowej energii GWM rozwija się błyskawicznie - ZielonaGospodarka.pl
Fot. gwm-global.com

GWM zaproponowała w 2021 r. cel osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w ciągu najbliższych lat i wprowadziła różnorodne, nowe produkty energetyczne na rynek zagraniczny celem przyspieszenia swojego nowego układu energetycznego.

Odpowiadając na potrzeby rynku i przemysłu nowych pojazdów energetycznych, firma GWM stała się pionierem w tworzeniu hybrydowych pojazdów elektrycznych, a w szczególności wprowadziła na rynek tajlandzki pojazdy HAVAL H6 HEV i HAVAL JOLION HEV. Wykorzystując technologię HEV, te dwa pojazdy utrzymują niskie zużycie paliwa w najróżniejszych warunkach drogowych. W przypadku zatoru drogowego tego rodzaju model może bezpośrednio przełączyć się z silnika paliwowego na elektryczny, oszczędzając w ten sposób paliwo o 35% do 50%.

Jak wynika z oficjalnego raportu, HAVAL H6 HEV przez pięć kolejnych miesięcy plasował się w pierwszej dwójce w segmencie SUV-ów klasy C w Tajlandii, natomiast drugi pojazd został również wysoko oceniony przez użytkowników za znakomitą wydajność techniczną.

Z myślą o wejściu na dojrzały rynek samochodowy w Europie, GWM zaprezentowała na Internationale Automobil-Ausstellung 2021 w Monachium w Niemczech również modele PHEV i BEV oraz wysokiej klasy SUV WEY COFFEE 01 PHEV. Ostatni wspomniany model charakteryzuje się potężną mocą i elastycznością, która może szybko wytworzyć połączoną moc energii paliwowej i elektrycznej, aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo podczas wyprzedzania, szczególnie przy jeździe z dużą prędkością.

Innowacyjność technologii jest podstawą dla GWM w rozwoju nowej energii. Po trwających pięć lat przygotowaniach firma, inwestując 20 miliardów CNY, wprowadziła na rynek system L.E.M.O.N. DHT. Jest to rozwiązanie kompatybilne z HEV, PHEV i „PHEV+P4” oraz innymi urządzeniami energetycznymi, co stanowi pewne ułatwienie techniczne dla całej branży.

W zakresie badań i rozwoju nowej energii GWM przeanalizowała różnorodne techniczne drogi rozwoju, w tym HEV, pojazdy akumulatorowe elektryczne oraz wodorowe ogniwa paliwowe. Obecnie firma wprowadziła technologię energii wodorowej, zaś w sierpniu 2021 roku zakończyła pierwszy na świecie projekt operacyjny obejmujący produkcję stu 49-tonowych samochodów ciężarowych napędzanych wodorem.

Jak ujawniono w raporcie handlowym za rok 2021, sprzedaż modeli napędzanych nowymi źródłami energii GWM kształtuje się na poziomie 136 953 egzemplarzy, co stanowi 10,7% całkowitej sprzedaży (1,28 mln). W ciągu najbliższych czterech lat spółka będzie nadal rozwijać ofertę tych nowych pojazdów i dokładać jeszcze większych starań, aby osiągnąć cel strategiczny, jakim jest objęcie przez pojazdy zasilanej nowymi źródłami energii 80% całkowitej sprzedaży na świecie.

– W ciągu najbliższych pięciu lat GWM przewiduje inwestycje do łącznej kwoty 100 mld CNY w badania i rozwój, zwłaszcza w dziedzinie nowej energii i inteligencji, aby utrzymać swoją czołową z punktu widzenia technicznego pozycję i przyspieszyć realizację celu zerowej emisji dwutlenku węgla – powiedział Mu Feng, rotacyjny prezes GWM, podczas konferencji 2025 Strategy Global Launch.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent $ baryłka  
 Cyna $ tona
 Cynk $ tona
 Aluminium $ tona
 Pallad $ uncja  
 Platyna $ uncja  
 Srebro $ uncja  
 Złoto $ uncja  

Dziękujemy za wysłane grafiki.