PGE opracowało aplikację do serwisowania łopat turbin wiatrowych

zk

11.04.2023 16:55 Źródło: PGE EO
Strona główna Energetyka, OZE PGE opracowało aplikację do serwisowania łopat turbin wiatrowych

Partnerzy portalu

 PGE opracowało aplikację do serwisowania łopat turbin wiatrowych - ZielonaGospodarka.pl

W Grupie PGE powstała autorska aplikacja ułatwiająca pracę techników zajmujących się naprawą łopat turbin wiatrowych. Nowe narzędzie umożliwia sprawniejszą rejestrację postępów wykonywanych zadań, a także wsparcie procesu ich planowania. Aplikację PGE Blade Planner opracowali informatycy PGE Systemy we współpracy z pracownikami PGE Energia Odnawialna.

Prace serwisowe na farmach wiatrowych, w tym przede wszystkim naprawy łopat turbin wiatrowych, niemal zawsze odbywają się pod presją czasu. Okna pogodowe - kiedy możliwe jest wykonywanie serwisu - są zazwyczaj bardzo krótkie, dlatego tak ważne jest, by jak najefektywniej je wykorzystać i sprawne przeprowadzić zaplanowane naprawy. Pomocne w realizacji tych zadań jest narzędzie informatyczne przygotowane w Grupie PGE.

Oprogramowanie składa się z dwóch modułów: aplikacji mobilnej uruchamianej na telefonie lub tablecie oraz panelu administracyjnego, dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej.

Aplikacja mobilna PGE Blade Planner Mobile jest wykorzystywana przez techników serwisujących w terenie łopaty turbin wiatrowych. Po jej uruchomieniu użytkownik ma wyświetloną na ekranie smartfona pełną informację o zleconej pracy wraz ze szczegółowym scenariuszem postępowania. Następnie serwisant oznacza realizację kolejnych etapów naprawy i potwierdza je zdjęciami. Co ważne, aplikacja automatycznie podpowiada jakie powinny być kolejne kroki, by zrealizować całe zadanie oraz zapisuje fotografie. Po wykonanej naprawie, cała dokumentacja jest od razu dostępna w aplikacji administracyjnej, w której jednym kliknięciem można wygenerować raport z prac.

Pełny zbiór danych o wszystkich zarejestrowanych uszkodzeniach i planowanych naprawach pracownicy odpowiedzialni za bieżącą eksploatację farm wiatrowych PGE znajdą w panelu administracyjnym PGE Blade Planner App. Są tam zarejestrowane informacje o zdiagnozowanych przez techników uszkodzeniach łopat wiatrowych, w odpowiedni sposób zaklasyfikowane, z nadanym priorytetem wykonalności. W panelu administracyjnym można też przeglądać status wszystkich prac, także tych wykonanych, posiadających dokumentację zdjęciową. Dodatkowo, użytkownik aplikacji administracyjnej może samodzielnie kształtować zbiór danych, dodawać farmy i turbiny, scenariusze i kroki, modyfikować ich parametry oraz zarządzać strukturą.

Nowe rozwiązanie w sposób znaczący usprawnia pracę zespołów odpowiedzialnych za naprawy łopat turbin wiatrowych, automatyzując ich działania, a przez to ułatwiając zarządzanie procesami. Ponadto zmniejszając liczbę zadań realizowanych manualnie udało się w znaczny sposób zwiększyć efektywności pracy serwisantów.

PGE Energia Odnawialna z Grupy Kapitałowej PGE jest największym w Polsce producentem energii z wiatru. Posiad 20 farm wiatrowych i 342 turbin o łącznej mocy ponad 772 MW. Poza zakupionymi w zeszłym roku elektrowniami Radzyń, Ścieki i Jóźwin, którym przysługuje jeszcze serwis gwarancyjny, w pozostałych obiektach niezbędne prace eksploatacyjne wykonują samodzielnie pracownicy spółki. Pod tym względem PGE Energia Odnawialna wyróżnia się na tle innych firm z branży w kraju.


Fot. Depositphotos






Partnerzy portalu

ase_390x150_2022

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.