Ponad 30-proc. wzrost sprzedaży sprężonego gazu CNG do napędu pojazdów oraz 18-proc. wzrost sprzedaży LNG zanotowała w 2020 r. spółka PGNiG Obrót Detaliczny.
Jak poinformowało w poniedziałek PGNiG OD, rosnąca liczba pojazdów napędzanych sprężonym gazem przełożyła się na wzrost sprzedaży CNG na stacjach PGNiG Obrót Detaliczny o 31 proc. w 2020 r.
Spółka przypomniała, że w ciągu zeszłego roku na ulice polskich miast wyjechało 165 autobusów gazowych, co oznacza, że ich łączna liczba wynosi obecnie blisko 800.
Według prezesa PGNIG OD Henryka Muchy, „ekologiczne i konkurencyjne w cenie paliwo CNG to aktualnie najbardziej optymalna oferta dla transportu miejskiego w Polsce, zwłaszcza gdy przewoźnicy obserwują spadek dochodów głównie w związku z pandemią”. Inwestycja w pojazdy napędzane gazem to stabilność kosztowa w całym okresie użytkowania – podkreśla Mucha.
PGNiG Obrót Detaliczny dysponuje 17 stacjami tankowania CNG, a plany na 2021 r, zakładają inwestycje w 23 nowe stacje.
Zdaniem prezesa PGNiG Pawła Majewskiego, wykorzystanie gazu w obszarze transportu publicznego umożliwia szybką redukcję szkodliwych emisji. Przekłada się to na poprawę jakości powietrza w Polsce przy jednoczesnym obniżeniu kosztów użytkowania floty – ocenia Majewski.
W 2020 r. PGNiG OD sprzedało o 18 proc. więcej LNG niż w 2019 r. Jak przypomniała spółka, pod koniec 2020 roku spółka uruchomiła stację regazyfikacji przy zakładzie LG Electronics w Biskupicach Podgórnych koło Wrocławia i na mocy umowy z LG przez 5 lat dostarczy do tej instalacji blisko 19 tysięcy ton LNG.
„Umowa z LG to największy w historii Polski kontrakt na dostawy LNG dla przemysłu (.). Wolumen dostaw jest ponad dwukrotnie wyższy niż w przypadku naszej poprzedniej największej umowy. Między innymi dzięki niemu w 2020 r. zwiększyliśmy sprzedaż skroplonego gazu ziemnego o 18 proc.” - podkreślił wiceprezes PGNiG OD Marcin Szczudło, odpowiedzialny za obszary CNG i LNG.
Jak dodał Szczudło, daje się zaobserwować wzmożone zainteresowanie paliwem LNG w segmencie dalekobieżnego transportu kołowego. „Polskie firmy transportowe to znacząca siła w skali Europy, dlatego cieszy nas fakt, że odważnie stawiają na skroplony gaz ziemny, który gwarantuje konkretne korzyści ekologiczne. Ponadto rozwijamy komercyjną ofertę bunkrowania LNG statków, którą uruchomiliśmy w 2019 r.” – zaznaczył Szczudło.
Jak przypomniała spółka, w 2020 r. została dopuszczone do prowadzenia operacji bunkrowania w portach podległych Urzędowi Morskiemu w Szczecinie, co oznacza, że może prowadzić takie operacje w portach w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Świnoujściu i w Policach.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Polenergia eMobility uruchomiła kolejne stacje ładowania elektryków zasilane energią z OZE
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Enefit wprowadza na polski rynek ładowarki do samochodów elektrycznych i będzie rozwijał publiczną sieć ładowania
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24525,00 $ | tona | 1,03% | 24 maj |
Cynk | 2305,00 $ | tona | -2,41% | 24 maj |
Aluminium | 2233,00 $ | tona | 1,45% | 24 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |