Procter & Gamble ogłasza pierwszy, pilotażowy projekt butelki papierowej Lenor

zk

20.07.2021 12:09 Źródło: PAP
Strona główna Odpady, Recykling Procter & Gamble ogłasza pierwszy, pilotażowy projekt butelki papierowej Lenor

Partnerzy portalu

Procter & Gamble ogłasza pierwszy, pilotażowy projekt butelki papierowej Lenor - ZielonaGospodarka.pl
Fot. nectarine.pr

- Dział Fabric & Home Care koncernu Procter & Gamble chce przyspieszyć proces wyeliminowania plastiku, opracowując – wspólnie z grupą innowatorów – butelkę wykonaną wyłącznie z materiałów organicznych, by dzięki temu stać się elementem rozwiązań dla zrównoważonych opakowań; - Lenor, marka P&G należąca do grupy Fabric Enhancer, zaprezentowała prototypową, papierową butelkę, która wymiernie przyczyni się do zmniejszenia śladu węglowego plastiku.

GENEWA--(BUSINESS WIRE)-- P&G prezentuje swoją pierwszą papierową butelkę zaprojektowaną dla marki Lenor we współpracy z firmą Paboco. Testowa partia tych biodegradowalnych butelek pojawi się w Europie Zachodniej już w 2022 roku, a jej wprowadzenie na rynek będzie podstawą przyjętej strategii „Test&Learn”, która zadecyduje o zaimplementowaniu takiego rozwiązania w portfolio firmy na większą skalę.

Fabric & Home Care koncernu P&G proaktywnie dąży do redukcji tworzyw sztucznych w opakowaniach swoich popularnych marek, takich jak: Ariel, Lenor, Tide, Downy, Fairy czy Cascade. W ramach programu „2030 Ambition”, P&G zamierza ograniczyć, do 2030 roku, zużycie plastiku o 50%. Fabric Care Europe zobowiązała się dodatkowo do zmniejszenia ilości tworzyw sztucznych o 30 proc. do 2025 roku oraz do zaprojektowania takich opakowań, by już w 2022 roku nadawały się one w 100 proc. do recyklingu. Sekcja Home Care natomiast, zobowiązała się do zaprzestania używania tworzyw sztucznych w granulacie do 2025 roku. Alternatywne rozwiązania w zakresie opakowań oraz programy pilotażowe prowadzone przez poszczególne marki odgrywają kluczową rolę w procesie zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko.

Dynamiczny rozwój technologii papierowych butelek Paboco oznacza zmniejszenie zawartości plastiku, a następnie jego całkowite wyeliminowanie. Dzięki temu, nastąpi wymierne obniżenie emisji dwutlenku węgla (w porównaniu z używaniem opakowań plastikowych). Papierowe opakowania stają się coraz bardziej przystępne cenowo, a ich ekspansję wspierają najwięksi rynkowi gracze: Coca-Cola, Carlsberg, Absolut, L'Oréal, BillerudKorsnäs oraz ALPLA. Podmioty te połączyła wizja opracowania w pełni biodegradowalnej, wykonanej wyłącznie z materiałów organicznych, butelki, która będzie można stosować na globalną skalę.

Jerry Potter, Senior Vice President działu R&D w Global Fabric & Home Care, powiedział: „Jesteśmy bardzo podekscytowani, dołączając do grupy innowatorów w branży opakowań. To kolejny kamień milowy w podróży P&G Fabric & Home Care do coraz bardziej zrównoważonych form opakowań. Pilotażowa marka Lenor ma duże osiągnięcia w korzystaniu z plastiku pochodzącego z recyklingu. Już teraz używa go nawet w 100 proc. – w przezroczystych butelkach oferowanych na europejskim rynku. Obecnie pragniemy pójść o krok dalej, wprowadzając przyszłościowe opakowania wyłącznie z materiałów organicznych. Cieszymy się, że wraz z naszymi partnerami możemy w tym wszystkim uczestniczyć, projektując kolejne generacje papierowych butelek”.

Natomiast Gittan Schiöld, CEO firmy Paboco, dodał: „Chcemy odmienić tę branżę na lepsze, tworząc świat, który będzie mniej zależny od plastiku, pozbawiony odpadów z tworzyw sztucznych. Pragniemy opracowywać produkty uwzględniające gospodarkę cyrkularną, wykonane w całości z materiałów organicznych. Przyznaję, że przechowywanie płynów w papierowych opakowaniach stanowi nie lada wyzwanie, ale pomyślna implementacja takiego rozwiązania przyniesie ogromne korzyści dla naszej planety. Fakt, że P&G Fabric & Home Care dołączył do partnerskiej społeczności zajmującej się technologią papierowych butelek papierowymi, stanowi ogromny impuls do szybszej realizacji tej wizji. To nie tylko kwestia opłacalności samej technologii, ale także know-how koncernu P&G oraz nowe możliwości w zakresie skalowania produkcji papierowych butelek Paboco”.

Pierwsza papierowa butelka Lenor to ważny krok na drodze do opakowań wykonanych wyłącznie z materiałów organicznych. Warto podkreślić, że nawet jej obecna edycja wykorzystuje zdecydowanie mniej tworzyw sztucznych. To pierwsza, produkowana na taką skalę butelka, która jest wykonana z certyfikowanego papieru FSC, pozyskiwanego w zrównoważony sposób i pokrytego cienką powłoką z recyklingowanego PET. Przyszłe wersje tej butelki jeszcze doskonalej zintegrują papier z powłoką, tworząc w pełni degradowalny, wykonany wyłącznie z materiałów organicznych, produkt.

Wszystkie marki koncernu P&G, w tym Lenor, mają inspirować do odpowiedzialnej konsumpcji, w ramach przyjętego programu: „2030 Ambition”.

Partnerzy portalu

Ekokonsult

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.