Skawina. Fabryka baterii do rowerów elektrycznych planuje zwiększyć zatrudnienie do ok. 70 osób

Skawina. Fabryka baterii do rowerów elektrycznych planuje zwiększyć zatrudnienie do ok. 70 osób - ZielonaGospodarka.pl
12.09.2023 10:51
Strona główna Transport, Elektromobilność Skawina. Fabryka baterii do rowerów elektrycznych planuje zwiększyć zatrudnienie do ok. 70 osób

Partnerzy portalu

Skawina. Fabryka baterii do rowerów elektrycznych planuje zwiększyć zatrudnienie do ok. 70 osób - ZielonaGospodarka.pl

75 tys. baterii do rowerów elektrycznych może wyprodukować rocznie fabryka w Skawinie pod Krakowem; w planach jest zwiększenie mocy i poszerzenie oferty. Zakład zamierza w przyszłości zwiększyć zatrudnienie z kilkunastu do ok. 70 pracowników - przekazała we wtorek krakowska firma Green Cell.

Dyrektor fabryki Grzegorz Trafiał poinformował PAP we wtorek, że we wrześniu 2021 r. spółka rozpoczęła produkcję baterii do rowerów elektrycznych w wynajętej hali produkcyjnej w Balicach, ale szybko okazała się ona za mała. Dlatego podjęto decyzję o przeniesieniu linii produkcyjnych do większego obiektu w podkrakowskiej Skawinie, dzięki czemu moce wytwórcze zakładu wzrosły z 25 tys. do 75 tys. sztuk baterii rocznie. Fabryka zatrudnia obecnie kilkanaście osób - jak podała firma, z gotowością zwiększenia zatrudnienia do ponad 70 pracowników. Swoje produkty dostarcza na rynek krajowy, a także europejski - m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch.

"Obecnie jesteśmy gotowi wyprodukować rocznie 75 tys. różnego rodzaju baterii do rowerów elektrycznych. Co ważne, o ile surowce do ich produkcji wciąż pochodzą z eksportu, to cały projekt pakietu bateryjnego i kluczowe elementy do niego, w tym związane z bezpieczeństwem użytkowników, zostały opracowane i wdrożone przez nasze centrum badawczo-rozwojowe i są wytwarzane w Polsce" - podkreślił przedstawiciel Green Cell.

Według niego pomimo dużej presji ze strony producentów chińskich, która jeszcze zaostrzyła się po pandemii COVID-19, wyroby krakowskiego producenta są od nich bardziej konkurencyjne dla odbiorców.

"Wyraźnie widać, że Chiny chcą odzyskać odbiorców po pandemii i związanym z nią zerwaniem łańcuchów dostaw. Dla nas to kolejne wyzwanie, żeby utrzymać osiągnięty poziom konkurencyjności" - wskazał Trafiał. Zapowiedział, że fabryka w Skawinie zamierza zwiększać w przyszłości moce produkcyjne, a także wytwarzać baterie do innych rodzajów pojazdów.

W ocenie przedstawiciela krakowskiej spółki rynek baterii do rowerów elektrycznych nieustannie rośnie. Składają się na niego zarówno ogniwa montowane fabrycznie do e-bike'ów, jak i baterie przeznaczone do konwersji tradycyjnych rowerów na napęd elektryczny.

Obecnie w Skawinie – wyjaśnił menedżer – produkowane są głównie tzw. baterie bidonowe, które montowane są do ramy jednośladu w miejscu bidonu, a także baterie w obudowie aluminiowej instalowane za siedziskiem rowerowym.

"O ile przez najbliższe lata tzw. baterie bidonowe będą się jeszcze sprzedawać, o tyle powoli wypierają je baterie wbudowane w ramę. Zauważyliśmy, że producenci rowerów elektrycznych idą w tę stronę i sami w fabryce Green Cell sięgnęliśmy po ten trend już rok temu. Testujemy próbki baterii zintegrowanych z ramami o najbardziej popularnych kształtach i niebawem będziemy gotowi zaoferować produkt w postaci gotowej części roweru. Zamierzamy konkurować dużą wydajnością i pojemnością baterii w atrakcyjnej cenie" - zapowiedział Trafiał.

Dodał, że skawińska fabryka planuje w przyszłości wytwarzać także produkty z innych kategorii. Już teraz ogniwa z niej są montowane do pojazdów dla osób z niepełnosprawnościami, a w przyszłości mogą trafiać do m.in. elektrycznych hulajnóg i skuterów, w zależności od potrzeb odbiorców.

Nowe produkty - zaznaczył przedstawiciel spółki - w całości są opracowywane przez zespół inżynierski we własnym centrum badawczo-rozwojowym w Krakowie. Do tej pory opracował on 21 autorskich urządzeń, w tym ostatnio mobilną ładowarkę do samochodów elektrycznych, która została nagrodzona w światowym konkursie wzornictwa przemysłowego Red Dot Design.

Green Cell jest firmą technologiczną założoną w 2013 roku w Krakowie. Jej ofertę tworzą akcesoria do urządzeń mobilnych i pojazdów elektrycznych - baterie, akumulatory, zasilacze, ładowarki oraz kable. Firma zatrudnia ponad 350 osób i prowadzi sprzedaż w ponad 60 krajach.

autor: Rafał Grzyb

rgr/ mk/

Fot. Depositphotos

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent $ baryłka  
 Cyna $ tona
 Cynk $ tona
 Aluminium $ tona
 Pallad $ uncja  
 Platyna $ uncja  
 Srebro $ uncja  
 Złoto $ uncja  

Dziękujemy za wysłane grafiki.