Pod koniec października br. zakończyła się realizowana przez A.C.B.
Latvia przebudowa dróg startowych na lotnisku Palanga w zachodniej
części Litwy. Modernizacja miała na celu zwiększenie nośności i poprawę
bezpieczeństwa pasa startowego portu lotniczego. W ramach prac
budowlanych ułożono 83 tys. ton mieszanek mineralno-asfaltowych. Prace
nawierzchniowe na lotnisku wymagały szybkiego tempa, mobilizacji
wykonawcy i niezawodności dostaw. Wysokiej jakości asfalty dostarczyła
spółka LOTOS Asfalt.
- Nasza firma jest profesjonalnym i sprawdzonym producentem, a także dostawcą asfaltów do budowy nawierzchni o najwyższych wymaganiach eksploatacyjnych, takich jak budowa czy remont lotnisk w kraju i za granicą – podkreśla Krzysztof Rodzik, członek zarządu spółki LOTOS Asfalt. – Zawdzięczamy to bardzo wysokiej jakości produktów oraz doskonalej logistyce dostaw, które są priorytetem naszej działalności. Lotnisko w Palandze jest kolejnym projektem lotniczym, na którym zastosowano nasze nowoczesne asfalty. W swoim portfolio mamy między innymi lotniska w Wilnie, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Rzeszowie, Dęblinie, Radomiu, Bydgoszczy czy Pyrzowicach, gdzie inwestorzy i wykonawcy obdarzyli nas zaufaniem, a my dołożyliśmy wszelkich starań, aby sprostac ich wysokim wymaganiom i odnieślismy sukces – dodaje Krzysztof Rodzik.
Lotnisko w Palandze, które w 2019 r. obsłużyło 338 tys., a w 2020 r. 120 tys. pasażerów, jest istotnym punktem komunikacyjnym w połączeniu z dużym, niezamarzającym portem morskim w Kłapejdzie. Wokół lotniska istnieje doskonale rozwinięta sieć dróg, umożliwiająca połączenie z głównymi miastami regionu i sąsiednimi krajami. W ramach przebudowy portu lotniczego zmodernizowany został pas startowy o długości 2,3 km i szerokości 45 m. Wymienione zostały wszystkie asfaltowe warstwy konstrukcyjne nawierzchni pasa startowego, jak również leżące poniżej warstwy podbudowy z kruszyw. Ponad 90 procent materiałów z rozbiórki starej nawierzchni zostało poddanych recyklingowi i ponownie wykorzystanych do budowy nowych nawierzchni.
Charakter i zakres prac oraz wysokie standardy nawierzchni lotniskowych wymagają asfaltów o szczególnej jakości i parametrach. Zastosowanie asfaltów modyfikowanych polimerami zapewnia drogom kołowania wysoką trwałość i odporność na deformacje oraz działanie wody, mrozu i soli odladzających. Nawierzchnie asfaltowe to również nawierzchnie bezpieczne posiadające odpowiednią szorstkość – parametr niezwykle istotny na drogach lotniskowych, dlatego tego typu rozwiązania stosuje się zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Na przebudowę lotniska w Palandze firma LOTOS Asfalt dostarczyła 650 ton asfaltów modyfikowanych. – W roku 2021 blisko 30% sprzedaży LOTOS Asfalt trafiło na rynki zagraniczne. Jesteśmy ważnym dostawcą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze asfalty trafiają między innymi do krajów bałtyckich, a także do Czech, Słowacji, Rumunii i na Ukrainę. Ważnym rynkiem eksportowym jest także Skandynawia - podkreśla Krzysztof Rodzik.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
W Gdańsku powstał zielony przystanek autobusowy z bluszczu
Uniwersytet w Białymstoku przetestuje specjalną folię ograniczającą kolizje ptaków ze szklanymi powierzchniami
Przełomowy beton bez cementu firmy C-Crete Technologies po raz pierwszy zastosowany w budynku w Seattle
Cemex Polska ponownie doceniony w Rankingu Odpowiedzialnych Firm
Modelowanie energetyczne jako narzędzie wspierające osiągnięcie neutralności klimatycznej budynków
Lafarge uzyskał potwierdzenie niskoemisyjności cementów i betonów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |