Cyfryzacja, elektryfikacja i autonomiczna jazda całkowicie przeobrażą w najbliższych latach branżę samochodów ciężarowych – ocenił Michael Kobriger, członek zarządu MAN Truck & Bus. Według niego ciężarówki bez kierowców zaczną przemierzać europejskie drogi szybciej, niż nam się wydaje.
Według Kobrigera w perspektywie 2030 roku branżę samochodów ciężarowych zdominują trzy megatrendy: cyfryzacja, elektryfikacja i autonomiczna jazda.
– Każdy z tych megatrendów ma moc całkowitego przeobrażenia naszej branży. Wszystkie trzy razem wzięte są dla nas jak tornado, które wstrząśnie naszym dotychczasowym światem – powiedział przedstawiciel niemieckiego koncernu podczas czwartkowej prezentacji w Krakowie.
Według Kobrigera obecnie cała branża transportowa przechodzi głębokie zmiany ekonomiczne i technologiczne. Pogłębiły się one jeszcze w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w obliczu globalnej pandemii. W związku z tym – wskazał - rynek samochodów ciężarowych i autobusów zmalał o 30 proc. w 2020 roku w porównaniu z rokiem 2019.
– Sytuacja ta stanowi jednakowe wyzwanie dla wszystkich producentów. Wiele branż jeszcze przez długi czas będzie zmagać się z następstwami pandemii – zaznaczył członek zarządu MAN Truck & Bus.
Przedstawiciel koncernu MAN ocenił, że wynik obserwowanych w branży megatrendów stanowi ciężarówka na życzenie - bez kierowcy, z napędem o zerowej emisji spalin, całkowicie zdigitalizowana i w pełni połączona z siecią.
– Autonomiczna jazda stanie się w najbliższych latach centralnym elementem naszej branży, ponieważ chodzi nie tylko o komfort i dodatkowe bezpieczeństwo, ale także o znaczne oszczędności kosztów – wyjaśnił członek zarządu koncernu.
Według niego ciężarówki jako systemy samojezdne (SDS) będą jeździć bez kierowców po Europie znacznie wcześniej, niż nam się dzisiaj wydaje.
– I oczywiście nasze ciężarówki będą wówczas również bezemisyjne. Dotyczy to również autobusów w ruchu miejskim. Ponadto usługi cyfrowe staną się decydującym czynnikiem konkurencyjności i będą w coraz większym stopniu znajdować się w centrum zainteresowania naszych klientów – ocenił Kobriger.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |