Land Rover pracuje nad prototypem pojazdu elektrycznego z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Testowanie koncepcji ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
Pojazd będzie oparty na nowej wersji Land Rovera Defendera i jest częścią szerszej próby JLR, aby osiągnąć cel zerowej emisji spalin do roku 2036 roku. Testowanie pojazdu skoncentruje się na takich obszarach, jak zużycie paliwa.
W informacji firma, należąca do Tata Motors, opisała pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi jako „uzupełniające pojazdy elektryczne z akumulatorem… w drodze do zerowej emisji netto pojazdów”.
– Zasilane wodorem FCEV zapewniają wysoką gęstość energii i szybkie tankowanie oraz minimalną utratę zasięgu w niskich temperaturach, dzięki czemu technologia jest idealna dla większych pojazdów o dłuższym zasięgu lub tych eksploatowanych w ekstremalnych warunkach atmosferycznych – dodała firma.
Wszyscy chcą zerowej emisji
Ponieważ rządy wielu krajów próbują zmniejszyć emisje, znacząco poprawić jakość powietrza, podejmowanych jest wiele działań aby zapobiegać szkodliwemu działaniu dwutlenku węgla i innych gazów.
Przykładowo Wielka Brytania planuje zaprzestać sprzedaży nowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi od 2030 roku. A już od 2035 roku wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze będą musiały mieć zerową emisję spalin.
Firmy takie jak JLR powoli, ale pewnie starają się dostosować do tej nowej, zielonej rzeczywistości. Na początku tego roku firma ogłosiła, że marka Jaguar będzie całkowicie elektryczna już do 2025 roku. Firma poinformowała również, że segment Land Rovera wprowadzi sześć „czysto elektrycznych wariantów” w ciągu najbliższych pięciu lat.
Jaką rolę odegra zielony wodór?
Opisywany przez Międzynarodową Agencję Energetyczną jako „wszechstronny nośnik energii”, wodór ma wiele zastosowań w sektorach takich jak przemysł czy transport.
Przykładami zastosowania w sektorze transportowym są autobusy o napędzie wodorowym w miastach takich jak Londyn i Aberdeen, a w ostatnich latach latały również samoloty napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
W zeszłym tygodniu po ogłoszeniu przyznania kontraktu komercyjnego na opracowanie projektu koncepcyjnego, ruszyły plany budowy promu pełnomorskiego napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi.
– Wiemy, że wodór ma do odegrania kluczową rolę w przyszłym zestawie układów napędowych w całej branży transportowej – oznajmił w oświadczeniu Ralph Clague, szef działu wodoru i ogniw paliwowych w Jaguar Land Rover.
Clague dodał, że oferuje – kolejne rozwiązanie o zerowej emisji spalin dla specyficznych możliwości i wymagań gamy pojazdów JLR.
Jaguar Land Rover nie jest jedyną firmą, która przygląda się pojazdom napędzanym wodorem. Inni producenci, którzy wkroczyli na rynek wodorowych ogniw paliwowych, to Toyota i Honda, podczas gdy mniejsze firmy, takie jak Riversimple, również pracują nad samochodami napędzanymi wodorem.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Dwie firmy zainteresowane wymianą baterii w starszych autobusach elektrycznych MPK w Krakowie
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |