Kontenerowiec Future Proof Shipping, FPS Waal, przybył do stoczni Holland Shipyards Group, aby rozpocząć konwersję na napęd wodorowy. Zainstalowany zostanie w pełni bezemisyjny układ napędowy, w tym ogniwa paliwowe PEM, magazyn wodoru, zestawy akumulatorów i elektryczny układ napędowy.
Według Future Proof Shipping, FPS Waal właśnie wypłynął w swój ostatni rejs śródlądowy na silniku diesla. Kontenerowiec przybył w tym tygodniu do stoczni Holland Shipyards Group w Werkendam, gdzie rozpocznie się jego modernizacja do bezemisyjnego statku napędzanego wodorem.
Statek ten podąża śladami FPS Maas (obecnie H2 Barge 1). Pod koniec maja 2023 r. firma Future Proof Shipping oficjalnie uruchomiła w Rotterdamie pierwszy śródlądowy kontenerowiec napędzany wodorem, H2 Barge 1.
Do wymiany dojdzie już wkrótce. W nadchodzących tygodniach główny silnik i generatory zostaną usunięte, a nowa sekcja ogniw paliwowych i akumulatorownia zostaną zainstalowane wewnątrz ładowni.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |