Rail Capital Partners i Pesa Bydgoszcz w grudniu 2021 r. zakończyły negocjacje w sprawie dostaw na początku 2020 r. czterech lokomotyw GAMA 111Ed z systemem dojazdowym Marathon. Fabryka już w styczniu przekazała pierwszą z lokomotyw z przeznaczeniem dla LTG Cargo Polska.
O kontrakcie w piątek w komunikacie poinformował dyrektor ds. projektów strategicznych i komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak.
Rail Capital Partners (RCP) jest spółką mającą lokomotywy w celu ich dzierżawy przewoźnikom kolejowym.
"Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że grono naszych partnerów biznesowych stale się zwiększa, co świadczy o zaufaniu klientów do świadczonych przez naszą spółkę usług. Życzymy LTG Cargo Polska jak najwięcej sukcesów. Wierzymy, że nasza współpraca przyniesie każdej stronie wymierne korzyści i rozwój dla obu spółek" – podkreślił cytowany w komunikacie prezes RCP Ireneusz Kozłowski.
LTG CARGO jest największym operatorem kolejowym w krajach bałtyckich i ósmym co do wielkości przewoźnikiem w UE.
Prezes LTG CARGO Polska Michał Szlendak podkreślił, że rozpoczęcie współpracy z RCP jest kolejnym krokiem i potwierdzeniem długofalowej strategii rozwoju Grupy LTG CARGO na rynku polskim. "Liczymy na rozszerzenie naszej współpracy w najbliższej przyszłości i realizację nowych projektów taborowych" – dodał prezes.
Kierownik sprzedaży w Pesie Piotr Rościszewski zaznaczył, że wybranie przez LTG CARGO Polska lokomotywy produkcji Pesy do realizacji swoich usług to powód do satysfakcji i potwierdzenie, że Gama z silnikiem dojazdowym doskonale odpowiada na potrzeby przewoźników. Wyraził też nadzieję na rozwój współpracy pomiędzy LTG CARGO i Pesą.
Gama Marathon to czteroosiowa lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem manewrowym, dzięki któremu przewoźnicy nie potrzebują dodatkowych lokomotyw do prac manewrowych i rozładunkowych na niezelektryfikowanych odcinkach linii w portach czy na bocznicach towarowych. Silnik o mocy 5600 kW pozwala na bezproblemową obsługę wszystkich bocznic.
Kabina, pulpit i zaplecze socjalne Gamy Marathon powstały przy udziale maszynistów i instruktorów. Lokomotywa została wyposażona w toaletę i funkcjonalną kuchenkę z lodówką, mikrofalówką i czajnikiem bezprzewodowym.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |