Kolejne lokomotywy z Pesy dla Rail Capital Partners

zk

07.01.2022 20:07 Źródło: PAP
Strona główna Transport, Elektromobilność Kolejne lokomotywy z Pesy dla Rail Capital Partners

Partnerzy portalu

Kolejne lokomotywy z Pesy dla Rail Capital Partners - ZielonaGospodarka.pl
Fot. pesa.pl

Rail Capital Partners i Pesa Bydgoszcz w grudniu 2021 r. zakończyły negocjacje w sprawie dostaw na początku 2020 r. czterech lokomotyw GAMA 111Ed z systemem dojazdowym Marathon. Fabryka już w styczniu przekazała pierwszą z lokomotyw z przeznaczeniem dla LTG Cargo Polska.

O kontrakcie w piątek w komunikacie poinformował dyrektor ds. projektów strategicznych i komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak.

Rail Capital Partners (RCP) jest spółką mającą lokomotywy w celu ich dzierżawy przewoźnikom kolejowym.

"Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że grono naszych partnerów biznesowych stale się zwiększa, co świadczy o zaufaniu klientów do świadczonych przez naszą spółkę usług. Życzymy LTG Cargo Polska jak najwięcej sukcesów. Wierzymy, że nasza współpraca przyniesie każdej stronie wymierne korzyści i rozwój dla obu spółek" – podkreślił cytowany w komunikacie prezes RCP Ireneusz Kozłowski.

LTG CARGO jest największym operatorem kolejowym w krajach bałtyckich i ósmym co do wielkości przewoźnikiem w UE.

Prezes LTG CARGO Polska Michał Szlendak podkreślił, że rozpoczęcie współpracy z RCP jest kolejnym krokiem i potwierdzeniem długofalowej strategii rozwoju Grupy LTG CARGO na rynku polskim. "Liczymy na rozszerzenie naszej współpracy w najbliższej przyszłości i realizację nowych projektów taborowych" – dodał prezes.

Kierownik sprzedaży w Pesie Piotr Rościszewski zaznaczył, że wybranie przez LTG CARGO Polska lokomotywy produkcji Pesy do realizacji swoich usług to powód do satysfakcji i potwierdzenie, że Gama z silnikiem dojazdowym doskonale odpowiada na potrzeby przewoźników. Wyraził też nadzieję na rozwój współpracy pomiędzy LTG CARGO i Pesą.

Gama Marathon to czteroosiowa lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem manewrowym, dzięki któremu przewoźnicy nie potrzebują dodatkowych lokomotyw do prac manewrowych i rozładunkowych na niezelektryfikowanych odcinkach linii w portach czy na bocznicach towarowych. Silnik o mocy 5600 kW pozwala na bezproblemową obsługę wszystkich bocznic.

Kabina, pulpit i zaplecze socjalne Gamy Marathon powstały przy udziale maszynistów i instruktorów. Lokomotywa została wyposażona w toaletę i funkcjonalną kuchenkę z lodówką, mikrofalówką i czajnikiem bezprzewodowym.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34350,00 $ tona 1,48% 13 maj
 Cynk 3499,00 $ tona -1,16% 13 maj
 Aluminium 2722,00 $ tona 1,30% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.