W celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i dalszej poprawy jakości życia w mieście, Wiedeń inwestuje w taksówki elektryczne. W ciągu najbliższych dwóch lat łącznie osiem postojów taksówek i 56 pojazdów taxi w austriackiej stolicy zostanie wyposażonych w nową technologię ładownia opracowaną przez austriacką firmę Easelink. Do 2025 roku wszystkie taksówki w Wiedniu powinny przejść na napęd elektryczny.
W Wiedniu i Grazu ruszył pilotażowy projekt budowy infrastruktury do ładowania elektrycznych taksówek, który wyznacza kierunek zmian w mobilności. W ramach projektu osiem postojów taksówek i 56 pojazdów taxi w Wiedniu zostanie wyposażonych w technologię Matrix Charging opracowaną przez firmę Easelink. Zamiast podłączać elektryczny samochód do punktu ładowania za pomocą kabla, pojazd wyposażony w tzw. złącze na podwoziu, będzie podłączany do płyty ładującej na postoju taksówek poprzez naciśnięcie jednego przycisku. Dzięki automatycznemu ładowaniu bezpośrednio na postoju taksówek, kierowca nie musi wychodzić z pojazdu, ani szukać stacji ładowania.
Projekt ten jest unikalny na skalę międzynarodową i odgrywa pionierską rolę w rewolucji mobilności w dużych miastach. Mimo że, pierwsze e-taksówki zostały uruchomione w Wiedniu w 2016 r., większość floty samochodów nadal jest napędzana tradycyjnie. W austriackiej stolicy 99 procent taksówek to nadal samochody z silnikiem diesla lub benzyną. Najpóźniej jednak do 2025 r. w Austrii mają być rejestrowane wyłącznie taksówki z napędem zeroemisyjnym.
"Za budowę infrastruktury ładowania e-taksówek i zarządzanie nią w Wiedniu odpowiada miejskie przedsiębiorstwo energetyczne „Wien Energie”. Elektryczne taksówki będą ładowane energią elektryczną wytwarzaną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii", powiedział dyrektor generalny firmy, Michael Strebl.
Peter Hanke, członek zarządu miasta ds. finansów i gospodarki, zwraca uwagę, że austriacka stolica jest liderem w dziedzinie ochrony klimatu i wyjaśnia, że Wiedeń i jego mieszkańcy skorzystają na projekcie zmiany taksówek, ponieważ zmniejszy on emisję i poziom hałasu oraz przyczyni się do poprawy jakości powietrza w mieście. „Dzięki zautomatyzowanemu systemowi ładowania na postoju, taksówkarze będą mogli w przyszłości łatwo doładowywać swoje pojazdy elektryczne podczas oczekiwania. Chcemy pokazać, że zrównoważona mobilność jest możliwa i chcemy zachęcić inne branże do tego samego”, powiedział natomiast, Walter Ruck, prezes Wiedeńskiej Izby Handlowej.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
COSCO Shipping podpisuje porozumienie o współpracy w zakresie budowy łańcucha przemysłowego zielonego metanolu
W Wielkiej Brytanii opóźniono zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi
Już 1000 samochodów elektrycznych InPost w Polsce
PKP Intercity podpisuje list intencyjny z PGE Energetyka Kolejowa
Europejski debiut nowego autobusu elektrycznego Yutong w Polsce
Niskoemisyjne autobusy na beskidzkich drogach
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25625,00 $ | tona | 0,39% | 19 wrz |
Cynk | 2476,00 $ | tona | -0,64% | 19 wrz |
Aluminium | 2174,00 $ | tona | 0,46% | 19 wrz |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |