Czterech na pięciu Polaków przywiązuje dużą wagę do tego, aby produkty były wytwarzane z materiałów pochodzących z recyklingu, a większość jest skłonna dostosować swoją konsumpcję, aby zmniejszyć wpływ na klimat. Jednocześnie trzech na pięciu konsumentów chce, aby informacja dotycząca całkowitej emisji CO2 cyklu życia produktów była dostępna. Pokazują to wyniki najnowszego badania konsumenckiego Stena Recycling, które w całości zostanie przedstawione podczas międzynarodowej konferencji Circular Initiative transmitowanej na żywo ze Sztokholmu 14 listopada.
W badaniu Circular Voice zrealizowanym na zlecenie Stena Recycling wzięło udział 5000 konsumentów z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii. Respondenci podzielili się swoimi przemyśleniami na temat produktów z recyklingu, materiałów oraz trwałości produktów. Celem badania jest prezentacja opinii konsumentów, które mogą wspierać podejmowanie działań, przez firmy i interesariuszy, na rzecz obiegu zamkniętego.
Wspólnym mianownikiem dla wszystkich respondentów jest fakt, iż chcą w przyszłości podejmować decyzje konsumenckie sprzyjające transformacji na gospodarkę cyrkularną. Większość polskich respondentów, bo aż 60 procent, jest gotowa w przyszłości zmienić swoje nawyki, aby zmniejszyć wpływ na klimat. Coś, co mogłoby ułatwić realizację tych ambicji, to udostępnienie jasnych informacji na temat całkowitej emisji dwutlenku węgla związanych z cyklem życia produktu. Tego domaga się trzech na pięciu Polaków.
- "Obecnie konsumenci przywiązują dużą wagę do tworzenia produktów w sposób zrównoważony i pragną większej przejrzystości w zakresie informowania o ich rzeczywistym śladzie klimatycznym w ciągu całego okresu użytkowania. Fakt, że większość domaga się szerszej gamy zrównoważonych produktów, jest jasnym sygnałem dla firm produkcyjnych, że powinny traktować te potrzeby w przyszłości priorytetowo. Przedsiębiorstwa, które rozszerzą swoją ofertę o produkty wyraźnie oznaczone o emisję dwutlenku węgla w całym ich cyklu życia, mogą wiele zyskać w przyszłości.” - mówi Aleksandra Surdykowska, PR & Marketing Manager.
Fot. Depositphotos
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
ROP - rewolucja w odpadach: czy mieszkańcy przestaną wreszcie płacić za zanieczyszczających środowisko?
POLECO 2024 - innowacje dla zrównoważonego środowiska
Castorama po raz kolejny rozdaje kwiaty za elektroodpady
World Clean Up Day, czyli sprzątanie Bałtyku z Fundacją MARE
MKiŚ chce obniżyć stawkę opłaty produktowej dla opakowań szklanych
Grupa Żabka, Fundacja Mare i UNEP/GRID-Warszawa we wspólnej akcji na rzecz oczyszczania Morza Bałtyckiego
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |