Posh pozyskuje 3,8 mln dolarów na automatyzację recyklingu baterii z EV

zk

03.07.2022 20:42
Strona główna Odpady, Recykling Posh pozyskuje 3,8 mln dolarów na automatyzację recyklingu baterii z EV

Partnerzy portalu

Posh pozyskuje 3,8 mln dolarów na automatyzację recyklingu baterii z EV - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Kumpan Electric/Unsplash

Startup z Doliny Krzemowej dąży do tego, aby demontaż baterii z EV był szybki, bezpieczny i skalowalny.

Posh, firma zajmująca się recyklingiem baterii do pojazdów elektrycznych z siedzibą w Dolinie Krzemowej w Kalifornii, ogłosiła, że pozyskała 3,8 mln USD w ramach finansowania zalążkowego. Startup z Bay Area automatyzuje recykling baterii pojazdów elektrycznych (EV), aby zbudować zrównoważone rozwiązania do przechowywania energii.

– Będzie około 12 milionów ton baterii wycofywanych z EV między dniem dzisiejszym a 2030 rokiem – mówi Wesley Zheng, dyrektor generalny i współzałożyciel Posh.

– Większość tych baterii ma aż 80 procent niewykorzystanej pojemności i metale szlachetne o wartości tysięcy dolarów. Dziś te wycofane baterie są demontowane prawie w 100 procentach ręcznie, zanim zostaną ponownie wykorzystane lub rozdrobnione do recyklingu – dodaje dyrektor.

Posh ma nadzieję zmienić to, poprzez uczynienie demontażu baterii szybkim, bezpiecznym i skalowalnym. Do tej pory demontaż pakietów baterii EV był procesem ręcznym i pracochłonnym. Jednym z największych wyzwań w skalowaniu zastosowań wycofanych z eksploatacji akumulatorów EV jest automatyzacja demontażu i klasyfikacji pakietów akumulatorów. Tradycyjna automatyzacja jest odpowiednia dla zaprogramowanych, powtarzalnych zadań w wysoce ustrukturyzowanym środowisku.  

Wycofane z eksploatacji zestawy baterii do samochodów elektrycznych mają wiele wariantów produktowych i nie ma wspólnych standardów projektowania zestawów baterii. Współzałożyciel i główny dyrektor ds. technologii Chung Hoang mówi, że opracowanie elastycznych systemów automatyki, które mogą obsługiwać dużą różnorodność pakietów, pozostaje istotnym wąskim gardłem w rozszerzaniu wykorzystania wycofanych z eksploatacji baterii EV.  

– Aby zbudować w pełni skalowalne rozwiązanie, musimy zbudować model, który możemy wyszkolić do obsługi wszystkich rodzajów baterii – mówi Hoang.


Źródło: poshrobotics.com; ecyclingtoday.com

Partnerzy portalu

Ekokonsult

Surowce

 Ropa brent $ baryłka  
 Cyna $ tona
 Cynk $ tona
 Aluminium $ tona
 Pallad $ uncja  
 Platyna $ uncja  
 Srebro $ uncja  
 Złoto $ uncja  

Dziękujemy za wysłane grafiki.