Prezes Ferrari odrzuca wątpliwości dotyczące wydajności pojazdów elektrycznych

bk

27.07.2022 16:51
Strona główna Transport, Elektromobilność Prezes Ferrari odrzuca wątpliwości dotyczące wydajności pojazdów elektrycznych

Partnerzy portalu

Prezes Ferrari odrzuca wątpliwości dotyczące wydajności pojazdów elektrycznych - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Jannis Lucas/Unsplash

We wtorkowej rozmowie z CNBC CEO Ferrari  rozwiał obawy, że nadchodząca elektryczna oferta firmy będzie miała gorsze osiągi. Prezes podkreślał, że luksusowy producent samochodów ma "głębokie zrozumienie" dynamiki pojazdu.

W wywiadzie z Joumanna Bercetche, Benedetto Vigna został zapytany o wagę i szczegóły dotyczące baterii stosowanych w EV, i czy model elektryczny będzie w stanie zachować moc i aerodynamikę Ferrari.

"Pod względem napędu, pod względem ... dynamiki pojazdu, możemy zarządzać tą dodatkową wagą" – powiedział.

"To prawda, mamy kilka kilogramów więcej niż w zwykłym samochodzie ICE dla tego samego rodzaju mocy, ale to, co naprawdę ... uspokaja mnie to fakt, że mamy zrozumienie dynamiki pojazdu".

"Ale my w Ferrari ... inżynierowie w Ferrari, są w stanie zapewnić coś, co jest unikalne, co jest charakterystyczne".

"Więc jest to wyzwanie", stwierdził dalej, "ale postrzegamy to jako okazję ... do kontynuowania tworzenia czegoś unikalnego".

Ferrari planuje uruchomić w pełni elektryczny samochód w 2025 roku, chociaż silniki spalinowe nadal mają odgrywać znaczącą rolę w przyszłości giganta.

Firma poinformowała, że ICE będą miały 40 proc. udział w swojej "ofercie produktowej" do roku 2026, a pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne będą stanowiły 60 proc. Do 2030 roku, Ferrari chce, aby ICE stanowiły 20 proc. oferty, a pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne miały po 40 proc. udziału.

W swoich planach dla EV Ferrari informuje, że ogniwa mają być montowane w Maranello, we Włoszech.

"Ręcznie wykonane moduły baterii zostaną zintegrowane z podwoziem samochodów w procesie skoncentrowanym na zmniejszeniu masy pojazdu" – mówił CEO.

Inni producenci luksusowych samochodów, tacy jak należący do Volkswagena Bentley Motors i należący do BMW Rolls-Royce Motor Cars, również rozwijają strategie elektryfikacji.

Wszystko to dzieje się w czasie, gdy główne gospodarki europejskie opracowują plany odejścia od pojazdów drogowych wykorzystujących olej napędowy i benzynę.

Na przykład Wielka Brytania chce do 2030 roku wstrzymać sprzedaż nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami Diesla i benzynowymi. Będzie wymagać, od 2035 roku, aby wszystkie nowe samochody miały zerową emisję.

Unia Europejska - którą Wielka Brytania opuściła 31 stycznia 2020 roku – dąży do osiągnięcia podobnych celów.


Źródło: CNBC, ferrari.com


Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent $ baryłka  
 Cyna $ tona
 Cynk $ tona
 Aluminium $ tona
 Pallad $ uncja  
 Platyna $ uncja  
 Srebro $ uncja  
 Złoto $ uncja  

Dziękujemy za wysłane grafiki.