Firma XCMG, jeden z trzech największych na świecie producentów maszyn budowlanych, zrealizowała dostawę 100 ciężarówek napędzanych wodorem dla Mengxi Zhenghe Group na potrzeby prowadzonej budowy kopalni w okolicach Ordos w chińskim regionie autonomicznym Mongolii Wewnętrznej. Dostawa zrealizowana została w ramach złożonego przez Sino-Synergy Hydrogen Energy Technology („Sino-Synergy”) zamówienia na tysiąc sztuk tego typu sprzętu.
Wszystkie trzy firmy wspólnie zorganizowały w Xuzhou ceremonię z tej okazji. W ramach strategicznej współpracy z Sino-Synery – jednym z największych w Chinach producentów wodorowych ogniw paliwowych, który utworzył szereg spółek zajmujących czołowe miejsce pod względem uprzemysłowienia, skali i udziału w rynku – XCMG dostarczy do 2025 r. łącznie ponad 1 tys. ciężarówek na wodór. Transakcja ta stanowi kluczowy element dążeń XCMG do umocnienia pozycji wyznaczającego standardy lidera chińskiej branży ekologicznego transportu bazującego na wodorze.
„Jesteśmy przekonani, że napędzane wodorem ciężarówki XCMG zapewnią bezpieczny, wydajny, ekonomiczny i niskoemisyjny transport na terenie większości kopalni – powiedział Luo Dong, zastępca dyrektora generalnego Mengxi Zhenghe Group, czyli klienta końcowego w omawianej transakcji. – Jest to już kolejne duże zamówienie na tego typu ciężarówki produkowane przez firmę XCMG”.
Produkowane przez XCMG ciężarówki na wodór wyróżniają się mocą użyteczną na poziomie 110 kW i wyposażone są w półautomatyczną skrzynię biegów. Pojazdy posiadają imponujący zasięg ponad 450 km oraz skonstruowany przez XCMG silnik o wydajności przekraczającej aż 97%. Tysiące godzin testów sprzętu i oprogramowania potwierdziły przystosowanie pojazdów i ich elementów do pracy w skrajnie niskich temperaturach przy znacznych nachyleniach terenu, jakie występują na terenie kopalni.
Jak wynika z obliczeń operacyjnych, wykorzystanie 100 tego typu pojazdów napędzanych wodorem w wymiarze 50 tys. km rocznie pozwoli zredukować emisję CO2 o 7950 ton w stosunku do pojazdów benzynowych, przynosząc korzyści zarówno ekonomiczne, jak i społeczne.
Pierwsza ciężarówka na wodór firmy XCMG trafiła na rynek w 2020 r., będąc wyrazem pionierskich dążeń XCMG w obszarze zastosowania energii wodoru. W ciągu ostatnich dwóch lat obie strony transakcji ściśle ze sobą współpracowały, wprowadzając do sprzedaży serię napędzanych wodorem samochodów ciężarowych, które odznaczają się „zastosowaniem wiodącej technologii i niezniszczalnością”, a tym samym idealnie sprawdzają się w górnictwie.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
BOŚ: dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk" przekroczyły 200 mln zł
Rada i Parlament osiągnęły porozumienie w sprawie infrastruktury pojazdów elektrycznych i wodorowych
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 26097,00 $ | tona | 0,19% | 29 mar |
Cynk | 3034,00 $ | tona | 3,34% | 29 mar |
Aluminium | 2365,00 $ | tona | 2,20% | 29 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |