Imabari Shipbuilding, jedno z wiodących japońskich przedsiębiorstwo
zajmujące się budową statków, inżynierią morską i usługami, zawarło
sojusz kapitałowy i biznesowy z rodzimym startupem PowerX w celu
wspólnego opracowania prototypu zautomatyzowanego statku Power Transfer
Vessel.
Power ARK 100, to trimaran o pojemności 100 TEU,
zaprojektowany specjalnie do transferu energii odnawialnej na wodach
przybrzeżnych Japonii.
Imabari Shipbuilding i PowerX planują wspólnie opracować i zbudować prototyp Power ARK 100 do końca 2025 roku.
Power
ARK 100 będzie wyposażony w 100 akumulatorów sieciowych. Nawet w
przypadku mniejszego modelu o pojemności 220 MWh, ma on
przetransportować wystarczającą ilość energii elektrycznej dla 209 000
japońskich gospodarstw domowych podczas jednego rejsu, jak podaje
PowerX.
– Firma stara się przyspieszyć dekarbonizację i przyjęcie
energii odnawialnej dzięki Power Transfer Vessels - powiedział Masahiro
Ito, prezes i dyrektor PowerX. – Chcielibyśmy wyrazić naszą najgłębszą
wdzięczność Imabari Shipbuilding za podzielanie naszej wizji i
wspieranie nas na tak wczesnym etapie. Poprzez ten sojusz, chcemy
wspólnie z Imabari Shipbulding opracować i zaprezentować światu "Power
ARK" jako produkt "MADE in JAPAN". Idąc dalej, PowerX będzie kontynuować
wysiłki w celu realizacji społeczeństwa o obniżonej emisyjności –
dodał.
PowerX opracuje i wyprodukuje system magazynowania baterii
oraz inne systemy związane z magazynowaniem energii, które zostaną
zainstalowane na prototypowej jednostce. Imabari zainwestuje również 8,8
miliona dolarów we wspólny projekt z PowerX.
– Realizacja idei
społeczeństwa zdekarbonizowanego jest głównym problemem, z którym musi
zmierzyć się przemysł stoczniowy i żeglugowy. Postrzegamy ten sojusz
jako doskonałą okazję dla Imabari Shipbuilding do zainwestowania oraz
nawiązania współpracy z PowerX, który podejmuje to wyzwanie, stosując
inne podejście niż dotychczas branże stoczniowe i żeglugowe. Cieszymy
się na współpracę z PowerX w celu opracowania nowych rozwiązań –
oznajmił prezes Imabari Shipbuilding, Yukito Higaki.
Power ARK wejdzie do pełnej eksploatacji, po przeprowadzeniu serii testów z prototypem statku, poinfrmował PowerX.
Statek
będzie w stanie pokonać odległość do 300 kilometrów, gdy będzie
zasilany wyłącznie energią elektryczną, oraz będzie w stanie odblokować
długodystansowy, międzykontynentalny przesył czystej energii, gdy będzie
zasilany miksem energii elektrycznej jak i zielonym biodieselem.
W
planach PowerX jest również budowa w Japonii fabryki baterii o mocy
gigawata, w której będą produkowane na masową skalę baterie do jednostek
transferowych. Przewidywana roczna zdolność produkcyjna fabryki
osiągnie 1 GWh do 2024 roku, a docelowo 5 GWh do 2028 roku.
Oprócz Power ARK 100, firma opracowuje również modele Power ARK 1000 i Power ARK 3000.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Columbus podsumował rok 2023
Better Energy w 2023 r. Znaczący wzrost wytwarzania zielonej energii w porównaniu do 2022 r.
BXF Energia wybuduje farmę fotowoltaiczną o mocy 60 MW
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Zielone zyski na horyzoncie - recykling w OZE
Blisko 120-letnia Elektrownia Wodna w Gubinie będzie wytwarzać energię jeszcze co najmniej 40 lat
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |