BASF i Porsche opracują wspólnie nową generację baterii do pojazdów elektrycznych

Patrycja Rapacka

22.07.2021 11:30 Źródło: Własne
Strona główna Zrównoważony Transport, Zielona Logistyka, Elektromobilność BASF i Porsche opracują wspólnie nową generację baterii do pojazdów elektrycznych
BASF i Porsche opracują wspólnie nową generację baterii do pojazdów elektrycznych - ZielonaGospodarka.pl
Fot. BASF

Chemiczny potentat BASF został wybrany przez Cellforce Group, spółkę joint venture Porsche i Customcells, jako wyłączny partner w zakresie rozwoju ogniw dla nowej generacji akumulatorów litowo-jonowych.

BASF będzie wyłącznym dostawcą wysokoenergetycznych materiałów katodowych HEDTM dla pojazdów Porsche. BASF zajmie się także recyklingiem odpadów z produkcji ogniw w Cellforce Group, aby zamknąć obieg surowcowy. 

Z kolei Cellforce Group z siedzibą w Tybindze (Niemcy) będzie produkować wysokowydajne baterie. Zakład produkcji baterii ma rozpocząć działalność w 2024 roku, a jego początkowa wydajność wyniesie co najmniej 100 MWh rocznie, co pozwoli zasilić 1000 samochodów sportowych i pojazdów o wysokiej wydajności.

BASF dzięki zakładom produkcyjnym materiałów katodowych w Harjavalta w Finlandii oraz katodowych materiałów aktywnych w Schwarzheide w Niemczech, będzie w stanie dostarczać materiały do akumulatorów o wyjątkowych osiągnięciach w zakresie zrównoważonego rozwoju, w szczególności pod względem odpowiedzialnego i niezawodnego pozyskiwania surowców. 

BASF dąży do osiągnięcia najniższego śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw od 2022 roku. Aby zamknąć pętlę, odpady produkcyjne z przyszłej fabryki baterii Grupy Cellforce będą poddawane recyklingowi w prototypowym zakładzie recyklingu baterii firmy BASF w Schwarzheide w Niemczech. Lit, nikiel, kobalt i mangan zostaną poddane recyklingowi w procesie hydrometalurgicznym i ponownie wprowadzone do procesu produkcyjnego materiałów aktywnych katod firmy BASF.

Dr Markus Kamieth, członek zarządu BASF, powiedział, iż materiały aktywne katodowe BASF będą dostosowane do konkretnych potrzeb Porsche dzięki wykorzystaniu możliwości firmy w zakresie badań i rozwoju. 

- Jako producent samochodów Porsche dążymy do tego, aby do 2030 roku w swoim ogólnym bilansie być neutralnym pod względem emisji CO2. W związku z tym niski ślad CO2, recykling w obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój coraz częściej znajdują miejsce na pierwszym planie- mówi Michael Steiner, członek zarządu ds. badań i rozwoju w Porsche.


Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35760,00 $ tona 0,25% 27 lip
 Cynk 2948,00 $ tona 0,07% 27 lip
 Aluminium 2497,00 $ tona -0,08% 27 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.