BMW podpisało ostateczną umowę z H2 Green Steel na dostawę zielonej stali.
Umowa odnosi się do zobowiązań wobec ograniczenia emisji giganta motoryzacyjnego w zakresie 3 oraz obejmuje środki w zakresie recyklingu i zarządzania produktem po zakończeniu jego cyklu życia.
Obie firmy zobowiązały się, że 40 proc. złomu stalowego pochodzącego od konsumentów będzie podlegało recyklingowi, poprzez zwracane surowca do elektrycznych pieców łukowych H2 Green Steel i ponowne wykorzystanie przetopionej stali.
Firmy uzgodniły również współpracę techniczną, która obejmie kilka środków mających na celu realizację celów BMW Group opartych na SBT i przyczyniających się do osiągnięcia celów w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla.
Według H2 Green Steel, rzeczywista redukcja emisji CO2 i poprawa cyrkularności są kluczem do uzyskania zielonej stali o obniżonej emisji CO2.
Również istotnym krokiem jest wykorzystanie, zielonej stali, która musi pochodzić z połączenia znacznej ilości zielonego pierwotnego żelaza i złomu w procesie produkcyjnym wykorzystującym energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii.
Całkowita emisja dwutlenku węgla w takim procesie musi być o ponad 90 proc. niższa niż w przypadku tradycyjnego wytwarzania stali w procesie wielkopiecowym.
- Uczestniczymy w misji dekarbonizacji przemysłu stalowego. Współpraca z postępowymi firmami, takimi jak BMW Group, popycha nas do bycia lepszymi zarówno w naszych własnych działaniach, jak i w naszym łańcuchu wartości. To również powoduje, że się stajemy jeszcze lepszym partnerem dla naszych klientów i podnosi poprzeczkę dla branży na drodze do dekarbonizacji - mówił Henrik Henriksson, dyrektor generalny H2 Green Steel.
Źródło: futurenetzero.com
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Transport Week 2023 - Bałtycki sektor morski odporny w obliczu wyzwań
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23825,00 $ | tona | 2,27% | 23 mar |
Cynk | 2893,00 $ | tona | 0,21% | 23 mar |
Aluminium | 2264,00 $ | tona | 1,48% | 23 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |