COSCO Shipping Ports, duży chiński globalny operator portowy,
podkreślił uruchomienie w północnym porcie Tianjin, swojego nowego
terminalu o zerowej emisji dwutlenku węgla. Według firmy terminal stał
się samowystarczalny, wykorzystując czystą energię do swoich operacji.
Jest to część ogólnych wysiłków firmy w celu rozszerzenia działalności w
Tianjin i swojego zrównoważonego rozwoju.
15 grudnia to, co
operator COSCO nazywa pierwszym na świecie inteligentnym systemem
zielonej energii dla terminalu zeroemisyjnego, zostało pomyślnie
podłączone do sieci energetycznej w Drugim Terminalu Kontenerowym portu
Tianjin. W porównaniu z tradycyjnymi terminalami COSCO podkreśliło, że
"zeroemisyjny " terminal jest zasilany energią wiatrową i słoneczną, tym
samym osiągając zerową emisję dwutlenku węgla zarówno w zużyciu, jak i
przy produkcji energii.
Faza I Projektu Inteligentnego Zielonego
Systemu Energetycznego Terminalu Sekcji C Portu Tianjin obejmuje dwie
turbiny wiatrowe o mocy 4,5 MW, które mają generować 23,3 mln kWh
energii elektrycznej rocznie i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 20
600 ton rocznie. Ponadto, projekt fotowoltaiczny o mocy 1,4 MW w budowie
ma zostać podłączony do sieci w połowie stycznia 2022 roku.
COSCO oznajmił, że będzie również korzystać zarówno z wiatru i energii słonecznej podczas fazy II budowy projektu.
Tianjin
jest jednym z dziesięciu największych portów kontenerowych na świecie i
najbardziej wysuniętym na północ portem Chin. W 2020 roku Tianjin
zwiększył wolumeny o ponad pięć procent, przeładowując 18,5 mln TEU.
COSCO Shipping Ports, które obsługuje i zarządza 370 miejscami
postojowymi w 37 portach na całym świecie o łącznej rocznej zdolności
przeładunkowej 124 mln TEU, realizuje strategię dalszego rozwoju portu w
Tianjin. Położony w pobliżu Pekinu, port ma strategiczną przewagę z
dostępem do północnego korytarza.
W zeszłym miesiącu COSCO
Shipping Ports Limited i China Shipping Terminal Development Co.
podpisały nową umowę dotyczącą własności Tianjin Container Terminal,
jednego z czterech głównych terminali kontenerowych w kompleksie
portowym. COSCO dodało, że spodziewa się w pełni ułatwić rozwój TCT jako
międzynarodowego hubu żeglugowego w północnych Chinach. Ma to zostać
osiągnięte poprzez optymalizację wydajności operacyjnej linii
żeglugowych zawijających do terminalu oraz promowanie synergii sieci
hub-and-spoke i przeładunkowej w regionie Bohai Rim. Zawarto już kilka
nowych umów na korzystanie z urządzeń portowych.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Rząd zaakceptował rewizję KPO w sprawie dodatkowego terminalu technicznego offshore w Darłowie
Prezes PSE: Polska energetyka potrzebuje lepszej koordynacji działań
W 2023 r. w małych instalacjach OZE wyprodukowano 4 TWh energii
Urząd Regulacji Energetyki zatwierdził projekt zwiększenia możliwości przesyłu gazu w kierunku Ukrainy
Westinghouse osiąga ważny kamień milowy, rozpoczynając eksploatację komercyjną bloku nr 4 w elektrowni Vogtle
Od 1 maja zakaz użytkowania tzw. kopciuchów w Małopolsce
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |