Czy Chiny zdekarbonizują łańcuchy dostaw ciężarówkami napędzanymi wodorem?

07.12.2021 13:23 Źródło: Własne
Strona główna Transport, Elektromobilność Czy Chiny zdekarbonizują łańcuchy dostaw ciężarówkami napędzanymi wodorem?

Partnerzy portalu

Czy Chiny zdekarbonizują łańcuchy dostaw ciężarówkami napędzanymi wodorem? - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Pixabay

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy na chińskie drogi wyjechało 170 bezemisyjnych ciężkich pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCEV). Są one napędzane przez Johnson Matthey (JM) i Shanghai REFIRE Technology (REFIRE).

Nowe partnerstwo chce zwiększyć tę liczbę i pokazać kluczową rolę, jaką pojazdy FCEV mogą odegrać w globalnym przejściu do zerowego zużycia paliwa netto. Pojazdy FCEV są napędzane wodorem, a Chiny są obecnie światowym liderem pod względem liczby FCEV na swoich drogach.

REFIRE jest obecnie odpowiedzialny za 40 proc. z nich, a jego systemy zasiliły ponad 2700 komercyjnych pojazdów FCEV w całym kraju w ciągu ostatnich sześciu lat.

Firmy połączyły siły, aby wnieść swoje różne doświadczenia w rozwój ciężarówek o napędzie wodorowym i zamierzają wprowadzić kolejne 110 na chińskie drogi w nadchodzących miesiącach.

Wierzą, że Chiny są przykładem wykonalności zastosowania pojazdów FCEV na całym świecie. Podczas niedawnego "Dnia Singla" tylko na same zakupy internetowe wydano ponad 121 miliardów euro.

– Obecnie pojazdy FCEV stanowią natychmiastowe i realne rozwiązanie problemu zmian klimatycznych poprzez dekarbonizację mobilności logistycznej. Chiny, z największą liczbą pojazdów użytkowych na świecie, stały się wiodącym i solidnym punktem dowodowym dla tej technologii – podkreśla sukces wdrożenia w Chinach Audrey Ma, wiceprezes ds. marketingu REFIRE.


Do wielu dostaw wykorzystano bezemisyjne ciężarówki napędzane wodorem, a dwie firmy współpracujące przy tym przedsięwzięciu stwierdziły, że technologia ta może być odpowiedzią na dekarbonizację łańcuchów dostaw na całym świecie.

Wielka Brytania niedawno ogłosiła, że wszystkie nowe pojazdy ciężarowe (HGV) mają być zeroemisyjne do 2040 roku.

– Dzięki dużemu zasięgowi, niskiej masie i szybkiemu tankowaniu staje się oczywiste, że pojazdy FCEV idealnie nadają się do dekarbonizacji logistyki i masowego transportu tranzytowego – dodał dyrektor zarządzający w JM, Jo Godden.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.