IKEA jako partner 5. Green Film Festival, pragnąc poszerzać świadomość na temat gospodarki cyrkularnej, zorganizowała warsztaty edukacyjne z odnawiania zniszczonych mebli oraz produktów codziennego użytku. Eksperci i ekspertki IKEA mieli również okazję podzielenia się wiedzą podczas jednej z debat, której tematem przewodnim był zrównoważony rozwój.
BNP Paribas Green Film Festival to unikatowe w skali kraju wydarzenie, które łączy ze sobą sztukę i ekologię. Podczas piątej edycji festiwalu widzowie obejrzeli ponad 50 filmów o tematyce ekologicznej, w tym wysokobudżetowe produkcje pokazywane wcześniej w Cannes. Bezpłatne projekcje odbyły się w dniach 14-21 sierpnia w miasteczku festiwalowym na Bulwarze Czerwieńskim w Krakowie. Projekcjom towarzyszyły panele dyskusyjne z udziałem licznych ekspertów i ekspertek. W dyskusji nie mogło zabraknąć głosu IKEA, która od lat zachęca klientów do świadomej konsumpcji i sama dąży do bycia firmą w pełni zrównoważoną. Panelowi dyskusyjnemu „Czy zrównoważona produkcja i handel są możliwe?”, z udziałem ekspertki IKEA, przysłuchiwało się kilkadziesiąt osób.
„Do końca 2030 roku chcemy być biznesem w pełni cyrkularnym i neutralnym klimatycznie. Już ponad 60% produktów IKEA wytwarzanych jest z surowców odnawialnych, a ponad 10% z nich zawiera materiały pochodzące z recyklingu. Ponadto rozwijamy je w oparciu o cyrkularne wzornictwo, czyli projektujemy tak, aby były w pełni funkcjonalne również po rozkręceniu i ponownym złożeniu, łatwe w pielęgnacji i służyły jak najdłużej” - mówi Judyta Rozmus, Koordynatorka ds. Zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce. - „Do odnawiania i ponownego wykorzystywania produktów inspirujemy też naszych klientów. Niedawno wprowadziliśmy usługę zamawiania części zamiennych do mebli, a w ramach akcji „Oddaj i Zyskaj” odkupujemy stare meble, odnawiamy je i sprzedajemy w działach w dziale Circular Hub, gdzie znajdują się również produkty ze zwrotów czy ekspozycji” - dodaje.
Nowe życie starych lub zniszczonych mebli
Podczas 5. Green Film Festival pracownicy Działu Odzyskiwania Towaru IKEA w Krakowie zorganizowali warsztaty dla najmłodszych. Ponad 50 dzieci mogło aktywnie spędzić czas, malując zniszczone meble, a przy okazji dać nowe życie kilkudziesięciu przedmiotom. Wspólnie z konserwatorami z Muzeum Historycznego Miasta Krakowa IKEA zorganizowała też zajęcia dla dorosłych, podczas których można było dowiedzieć się, jak przebiega proces renowacji mebli i zobaczyć przedmioty przed i po odrestaurowaniu.
Ogromne zainteresowanie nie tylko samym festiwalem, ale też towarzyszącymi mu debatami i warsztatami, świadczy o szybko rosnącej świadomości ekologicznej w Polsce. Gospodarka o obiegu zamkniętym to również jeden z filarów strategii IKEA „People & Planet Positive”. Marka od lat działa w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i dąży do tego, żeby stawać się firmą coraz bardziej przyjazną dla ludzi i planety. Nieustannie zachęca też swoich klientów do dzielenia się produktami, naprawiania ich i używania tak długo, jak to możliwe.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 76 Punkty Odbioru Zamówień IKEA (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 8 Studiów Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza blisko 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Pomysł na skuteczne usuwanie toksycznego cezu [WIDEO]
Przedstawiciel PreZero Przewodniczącym 3. Komitetu – Odzysk energii w Europejskiej Federacji Gospodarki Odpadami FEAD
Zagospodarowywanie odpadów w Gdańsku wchodzi na wyższy poziom
Szara strefa w branży odpadowej może sięgać nawet 30–40 proc
Nietypowe śmieci oddawane przez mieszkańców eksponatami muzeum Ekosystemu
Naukowcy nawołują do usuwania kosmicznych śmieci
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24350,00 $ | tona | 2,20% | 24 mar |
Cynk | 2899,00 $ | tona | 0,21% | 24 mar |
Aluminium | 2264,00 $ | tona | 0,00% | 24 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |