Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie otrzyma prawie 59 mln zł dofinansowania z funduszy unijnych na zakup 22 autobusów elektrycznych. W czwartek władze spółki i województwa małopolskiego podpisały umowę gwarantującą przyznanie środków.
Prezes MPK Rafał Świerczyński zapowiedział, że autobusy elektryczne zakupione dzięki unijnemu dofinansowaniu wyjadą na ulice Krakowa w przyszłym roku. „Zakup pojazdów jest kontynuacją rozbudowy zeroemisyjnej floty autobusów MPK” - wskazał.
Pojazdy zostaną zakupione dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Marszałek Małopolski Witold Kozłowski ocenił, że przyznane wysokie dofinansowanie dotyczy ważnego zakupu. „Z jednej strony wprowadzenie do służby autobusów elektrycznych to wzmocnienie całego potencjału transportowego miasta Krakowa. Z drugiej - kolejny krok w walce ze smogiem, ponieważ ograniczy używanie autobusów na paliwa spalinowe” - wskazał.
Przyznane dofinansowanie umożliwi nabycie 18 pojazdów przegubowych o długości 18 m i minimalnej pojemności 120 osób oraz czterech mniejszych autobusów standardowej długości (12 m), w każdym z których jednorazowo zmieści się co najmniej 70 osób.
Pojazdy będą napędzane elektrycznie, a układ napędu ma odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowywania magazynów energii lub ogrzewania. Autobusy będą wyposażone w urządzenia magazynujące energię elektryczną na potrzeby trakcyjne, tj. baterie, akumulatory czy superkondensatory. Umożliwi to ładowanie ich przez wtyczkę oraz pantograf.
Wszystkie zamawiane autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Pływające elektrownie zapewnią prąd Ukrainie?
Czołowe firmy z branży elektromobilności, nowych technologii i Legnicka Strefa tworzą Zachodni Klaster Elektromobilności [GALERIA]
Chiny znoszą ograniczenia COVID, a zapotrzebowanie na paliwo lotnicze podwaja się
Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał
3 klastry zbudują statki elektryczne dla Singapuru i sprawdzą ich efektywność ekonomiczną
Czego potrzebujemy, aby przyspieszyć rozwój e-mobilności w Polsce?
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 29225,00 $ | tona | -1,06% | 2 lut |
Cynk | 3349,00 $ | tona | -2,62% | 2 lut |
Aluminium | 2572,00 $ | tona | -1,46% | 2 lut |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |