Stowarzyszenie Offshore Marine Services Association (OMSA) dokonało
niezwykłego odkrycia: holownik pod holenderską banderą i z holenderskim
kapitałem przepłynął przez Atlantyk i wykonał przynajmniej jedno zadanie
na amerykańskiej morskiej farmie wiatrowej. Obecność tego statku wydaje
się przeczyć oczekiwaniom, że sektor statków roboczych objętych Jones
Act będzie miał wyłączny dostęp do kontraktów na holowanie i obsługę
projektów związanych z morską energią wiatrową na amerykańskim szelfie
kontynentalnym - jeśli niekoniecznie na pełny zakres instalacji turbin,
to przynajmniej na holowanie i wsparcie.
OMSA
zidentyfikowała statek, o którym mowa, jako 400 GT Norne (IMO 9612806),
jeden z dwóch holowników należących do holenderskiej firmy Koerts
International Towage. Norne porusza się zwykle po Morzu Północnym i
Śródziemnym, ale w połowie października jednostka odbyła nietypową
podróż przez północny Atlantyk. Dane AIS dostarczone przez Pole Star
pokazują, że statek przybył do wybrzeży Block Island w stanie Rhode
Island 20 października, a następnie wszedł do portu w Providence później
tego samego dnia.
Według OMSA, Norne została użyta do
przestawienia kotwic na potrzeby operacji dla projektu Vineyard Wind -
pomimo wcześniejszych obietnic, że miejsca pracy na łodziach roboczych
będą zarezerwowane dla tonażu Jones Act.
- Deweloperzy morskiej
energii wiatrowej właśnie otrzymali wielomiliardową ulgę podatkową od
amerykańskich płatników, a Vineyard Wind odwraca się i daje te dolary
holenderskim właścicielom statków i zagranicznym marynarzom. Amerykańska
morska energetyka wiatrowa powinna oznaczać amerykańskie miejsca pracy -
powiedział Aaron Smith, prezydent OMSA.
- Obecnie dostępnych
jest około 2000 amerykańskich holowników z amerykańskimi załogami, ale
zamiast tego Vineyard Wind wynajęła pływający pod holenderską banderą
statek Norne do drobnej, codziennej roli, podczas gdy amerykańscy
marynarze siedzą bezczynnie - dodał dyrektor.
OMSA zwróciła
również uwagę na ostatnie ogłoszenie, z którego wynika, że dwa inne
statki pod obcą banderą zostały zakontraktowane do pomocy przy
operacjach układania kabli przez Vineyard Wind. Mena C i Martine P,
pływające pod banderą brytyjską, holowniki Eurocarrier 2611, są obecnie w
porcie w Providence.
Oczywiście, flota działająca na mocy Jones
Act również bierze udział w tym projekcie. Amerykańskie holowniki Nicole
Foss, Kodiak i Bucky wspierają operacje układania kabli Vineyard Wind
wraz z ich holenderskimi i brytyjskimi odpowiednikami.
Vineyard Wind to pierwsza pełnowymiarowa morska farma wiatrowa, której budowa rozpoczęła się na amerykańskim OCS.
Despite promises from @VineyardWindUS and @USCleanPower that 82% of mariners in U.S. #offshorewind projects would be Americans, it appears as if only 13% of current crews are U.S. #mariners.
— OMSAssociation (@OMSAmaritime) October 31, 2022
When will these lies stop?#PassAOWFA now. https://t.co/hdivsyVhM0 pic.twitter.com/rNFNbkhxP6
- Budując pierwszą w kraju morską farmę wiatrową,
jesteśmy dumni, że na każdym etapie procesu angażujemy coraz większą
ilość amerykańskiej siły roboczej - powiedział w niedawnym oświadczeniu
prezes Vineyard Wind Klaus S. Moeller.
- Vineyard Wind 1 to
dopiero początek. Z każdym projektem wykonamy kolejny krok w budowaniu
tej branży, tworząc tysiące dobrze płatnych miejsc pracy - dodał prezes.
Idąc dalej, OMSA chciałaby, aby Kongres uchwalił przepisy,
które ograniczyłyby sposób, w jaki operatorzy pod obcą banderą mogą
pracować na amerykańskim OCS. Amerykańska Ustawa o Pracownikach Offshore
(American Offshore Worker Fairness Act - AOWFA), opracowana przez OMSA,
wymagałaby od zagranicznych statków korzystania z usług amerykańskich
marynarzy lub obywateli państwa bandery statku podczas prowadzenia
działań związanych z morską energetyką na wodach amerykańskich,
zapobiegając tym powszechnej praktyce zatrudniania pracowników z różnych
międzynarodowych rynków - charkateryzujących się niższymi
wynagrodzeniami. Wszyscy pracownicy zagraniczni byliby zobowiązani do
posiadania TWIC, oprócz innych wytycznych administracyjnych.
-
Zamknięcie tej luki bardzo pomoże amerykańskim marynarzom i amerykańskim
firmom uczestniczącym zarówno w przemyśle O&G, jak i morskiej
energii wiatrowej - argumentuje OMSA.
W oświadczeniu Vineyard
Wind stwierdził, że roszczenia OMSA są bezpodstawne ze względu na
funkcjonalny związek Norne z innym statkiem w miejscu działań, kablowcem
pływającym pod banderą Wielkiej Brytanii.
- Te twierdzenia są po
prostu nieprawdziwe. Wspomniany statek jest częścią zintegrowanej
jednostki, która pracuje od dekady w tandemie z Cable Enterprise i jest
zaprojektowana specjalnie do wysoce technicznego charakteru instalacji
kablowej. Co więcej, jest jeszcze holownik pod amerykańską banderą,
Nicole Foss, aktywnie pracujący w służbie projektu z tymi statkami -
powiedział Andrew Doba, rzecznik Vineyard Wind.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Powstanie gigantyczny samolot do transportu łopat turbin wiatrowych
Minister klimatu: energia jądrowa będzie istotnym elementem polskiego miksu energetycznego
Chiński producent łopat do turbin wiatrowych rozwija innowacyjną metodę oceny chropowatości
Nowy cel UE – Polska bez szans?
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Prezes Schneider Electric na Europę Środkowo-Wschodnią: Nie będzie transformacji energetycznej bez elastycznej dystrybucji
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |