Pandemia COVID-19 spowodowała wzrost zużycia jednorazowych opakowań

zk

10.06.2021 11:08 Źródło: Własne
Strona główna Odpady, Recykling Pandemia COVID-19 spowodowała wzrost zużycia jednorazowych opakowań

Partnerzy portalu

Pandemia COVID-19 spowodowała wzrost zużycia jednorazowych opakowań  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. istock

Klienci Starbucks mogą ponownie zacząć używać swoich osobistych kubków w lokalizacjach należących do firmy w Stanach Zjednoczonych 22 czerwca.

Starbucks i inne restauracje oraz detaliści czynią  kolejne kroki, aby powrócić do normalnego trybu prowadzenia biznesu, pomimo wielu zmian z powodu pandemii.

W ubiegłym roku, w marcu, gdy pandemia COVID-19 rozpoczęła się na dobre, ten kawowy gigant, wstrzymał program, w którym klienci mogli używać wielorazowych kubków w marcu 2020 roku.

Starbucks ogłosił we wtorek, że klienci mogą ponownie zacząć używać kubków wielokrotnego użytku w kawiarniach należących do firmy od 22 czerwca, po wcześniejszym wstrzymaniu programu z powodu Covid-19.

To najnowszy sygnał od restauracji i sprzedawców detalicznych, że biznes w USA wraca do normy, ponieważ stany rozluźniają ograniczenia. W zeszłym miesiącu Starbucks i wiele innych firm przestało wymagać od w pełni zaszczepionych klientów noszenia masek w swoich obiektach. Costco zaczyna przywozić próbki ze sklepu, podczas gdy Target ponownie otworzył swoje przymierzalnie.

Aby napełnić osobisty kubek klienta, barista Starbucks najpierw sprawdza, czy kubek jest czysty i umieszcza go w ceramicznym naczyniu. Napój będzie przygotowywany bez kontaktu z kubkiem, a klient odbierze napój w strefie odbioru. Akceptowane będą tylko czyste kubki. Kubki wielokrotnego użytku nie będą akceptowane w obiektach typu drive-thru, chociaż firma testuje sposoby bezpiecznego robienia tego w swoim Tryer Center w Seattle.

Przed kryzysem zdrowotnym Starbucks oferował 10-centową zniżkę klientom, którzy przynieśli własne kubki. W marcu 2020 roku wstrzymał trwający od dziesięcioleci program w Ameryce Północnej, powołując się na rosnące zagrożenie wirusem.

Mimo długowieczności oraz ekologicznego charakteru z programu korzysta niewielu klientów. Starbucks każdego roku sprzedaje około 7 miliardów jednorazowych kubków. Obecnie testuje inicjatywy mające na celu ograniczenie używania jednorazowych kubków. Do 2025 roku firma zaoferuje program kubków wielokrotnego użytku we wszystkich lokalizacjach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Akcje kawowego giganta wzrosły w tym roku o 4%, co daje firmie wartość rynkową 131 miliardów dolarów.


Partnerzy portalu

Ekokonsult

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.