Corona twierdzi, że stała się pierwszą globalną marką napojów, która osiągnęła „zerowy ślad netto plastiku”, po zintensyfikowaniu zbiórki i recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych oraz przeprowadzeniu szeroko zakrojonego.
Marka ogłosiła w tym tygodniu, że aktualnie odzyskuje więcej plastiku ze środowiska, niż produkuje. Udało się to, dzięki ciągłemu dążeniu do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska plastikiem. Jednym z punktów, który zaważył na przekroczeniu celu, była niedawna inwestycja w zakład recyklingu w Meksyku, teraz „kompensuje” ogólną produkcję plastiku.
Kamień milowy nastąpił po tym, jak firma zleciła dostawcy rozwiązań klimatycznych South Pole przeprowadzenie obszernego audytu wykorzystania tworzyw sztucznych w swoich produktach oraz procesu dystrybucji.
Corona oznajmiła, że osiągnięcie było „ważnym, pierwszym krokiem” w dążeniu do wyeliminowania plastiku z łańcucha dostaw.
– Stanie się pierwszą globalną marką napojów z zerowym śladem netto plastiku, jest najnowszym osiągnięciem Corony, aby wspomóc ochronę oceanów i plaż przed zanieczyszczeniem plastikiem – powiedział Felipe Ambra, wiceprezes ds. marketingu w Corona.
Zgodnie z aktualizacją, plastikowy ślad Corony został obliczony przez South Pole na podstawie wytycznych 3RI Corporate Plastic Stewardship Guidelines. Jego działania łagodzące skutki plastyczne zostały następnie zmierzone za pomocą standardu Verra Plastic Wate Reduction Standard.
Richard Hill, dyrektor generalny Ocean Generation, pogratulował firmie wzięcia odpowiedzialności za zanieczyszczenie plastikiem.
– Ta akredytacja netto zerowego śladu plastiku pokazuje, że Corona zdaje sobie sprawę, z tego, jaki ślad pozostawiają ich produkty, oraz w związku z tym czyni szereg kroków, w celu łagodzenia skutków zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi – powiedział.
– Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Coroną, aby osiągnąć swój ostateczny cel, jakim jest eliminacja plastiku z natury – dodał.
Opakowania wielokrotnego użytku
Firma Waitrose ogłosiła w tym tygodniu, że rozszerzyła swój asortyment żywności, o opakowania do wielokrotnego napełniania, w związku z rosnącym zapotrzebowaniem klientów na produkty bez opakowań z tworzyw sztucznych.
Supermarket podał, że trzynaście nowych „niepakowanych” produktów jest wprowadzanych na rynek dzisiaj w wybranych sklepach Waitrose, w tym pięć różnych odmian herbaty sypanej, suszonych moreli, suszonych owoców, rodzynków i porzeczek.
Waitrose oznajmił w komunikacie, że sprzedaż jego asortymentu wielokrotnego napełniania wzrosła o prawie dziewięć procent w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. A sprzedaż mrożonych owoców i warzyw do opakowań wielokrotnego użytku wzrosła o prawie 50 proc., z kolei popyt na detergenty i płyny do mycia naczyń wzrósł o 24 proc., sprzedaż roślin strączkowych, makaronów i zbóż wzrosła o 8 proc.
Produkty nadające się do wielokrotnego napełniania są obecnie dostępne w czterech sklepach Waitrose w całym kraju. Marija Rompani, partner i dyrektor ds. etyki i zrównoważonego rozwoju w Waitrose, powiedziała, że proces ten jak dotąd wywołał silną, pozytywną reakcję konsumentów.
– Naprawdę zaczynamy nabierać rozpędu, gdy klienci pokazują, że w ten sposób mogą być przygotowani na zakupy u nas w przyszłości. Szczególnie zachęca nas reakcja na przeniesienie koncepcji do alejki, aby uczynić ją bardziej normą – powiedziała.
- Wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia, ale reakcja klientów w tej chwili daje nam pewność, że będziemy dalej iść naprzód z asortymentem do wielokrotnego napełniania – dodaje.
Coraz więcej opakowań…wielorazowych z recyklingu
Supermarket Aldi ogłosił, że opakowania jego paluszków rybnych i ciastek chrupkich własnej marki, będą teraz wytwarzane z przetworzonego plastiku pochodzącego z obszarów przybrzeżnych.
Supermarket poinformował, że opakowanie wyprodukowane przez firmę Sharpak będzie wykonane z odpadów zebranych przez społeczności zamieszkujące obszary przybrzeżne zagrożone zanieczyszczeniem oceanów plastikiem. Obliczono, że ruch ten zapobiegnie przedostawaniu się około 76 ton plastiku do oceanu każdego roku.
Szacunkowo międzyczasie zmniejszenie rozmiaru opakowań paluszków rybnych spowoduje pomniejszenie o kolejne 32 ton plastiku rocznie.
– Zmiany te spowodują, że będziemy zużywać mniej opakowań, a także zmienić przeznaczenie tworzyw sztucznych, które w przeciwnym razie mogłyby zanieczyścić nasze oceany – powiedział dyrektor ds. tworzyw sztucznych i opakowań Aldi UK, Richard Gorman.
– To najnowsza z serii inicjatyw, które wdrażamy, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko i zaoferować naszym klientom jeszcze więcej opcji przyjaznych dla środowiska podczas zakupów w Aldi – dodaje.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Innowacyjny projekt udowadnia, że opakowania kartonowe mogą być przyjmowane w recyklomatach
Powstała bajka dla najmłodszych nt. gospodarki obiegu zamkniętego
Polska będzie drugim co do wielkości krajem systemu kaucyjnego w Europie
Eksperci: uruchomienie systemu kaucyjnego trzeba przesunąć na 2026 rok
System kaucyjny będzie kosztował ok. 3 mld zł rocznie
„Altana przyszłości” – nowy projekt Politechniki i MPO w Krakowie rozwiąże śmieciowe uciążliwości
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |